Gå til innhold

Dere som er i uke tretten el fjorten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere livmoren når dere ligger på ryggen?? Er fjorten uker idag og kjenner den kun om morningen og hvis blæren er ganske full.. Er det bare meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg er 14+ :)

Jeg lurer på hvordan man kjenner at det er livmoren ?

Jeg kjenner bare at det er veldig hardt nederst på magen, men slik har det vært i flere uker... og livmoren skal jo ikke være så stor ;P

Jeg er visst alt for lite oppdatert på det der ;-)

Skrevet

man kjenner nok bare at det er hardt..

Skrevet

Jeg vet hvordan man kjenner livmora! Hehe... ;P

Start med å trykke (ikke altfor hardt) med fingertuppene helt nede ved skambenet. Trykk sakte videre oppover mot navlen, og kjenn etter en tydelig "kant". Dette er toppen av livmora.

På førstegangs-gravide er det vel vanlig at livmor-toppen ligger like over skambenet i uke 13-14.

Jeg er annengangs, og har livmora opptil navlen. Tror det bare er en det inne ;)

Skrevet

-Glemte å si at jeg er 14+2! :)

Skrevet

jeg kjenner ingen ting når jeg ligger... er 14 uker i dag, men har litt fett på magen, kan det ha noe å si?

Skrevet

Er forresten min tredje..

Skrevet

å ja, kjenner den kjempetydelig. Går helt opp til navlen. Har stor livmor, men er kun 1 der inne. Termin 10 mai.. :)

Er forresten min 3.

Skrevet

Det er vel helst fra uke 15 man kan kjenne livmoren, eller hvis man har født før, for da vokser gjerne livmoren fortere.. Helt normalt! Jeg har ikke kjent noe med mine 2 første før uke 16.

Skrevet

hei.min første dag på 2.trimester i dag! jippi!! det har gått fort. jeg føler bare at jeg har blitt større der nede, litt mer bollete lissom... sorry detaljene. Klarer ikke å kjenne noe enda ;-)

Skrevet

ok. blir no litt betrygget..:-)

Skrevet

Jeg kjenner fundus uteri godt. Ligger midt mellom navlen og symfysen. Er i min 13. uke nå med mitt 2.svangerskap.

Skrevet

Kjenner det godt om morran jeg å akuratt som en hardt stram klump. er mitt 3 barn

Skrevet

Ok. Det er bra:-) Den kommer nok snart tydelig frem hele dagen tenker eg.. Masse vondt i magen for tiden.. Real vokseperiode kjennes det ut som..:-)

Skrevet

uff, jeg trykker og trykker flere ganger om dagen...kjenner ingenting. Er min 2., så begynner å bli litt stressa. Er 13 uker i dag. Det står jo i alle bøker jeg har at flergangs kjenner det sikkert nå.... med min første, kjente jeg det da jeg var 14-15uker... prøver å ta det med ro, men klarer jo likevel å bekymre meg selv med at ungen er død, og derfor ikke vokser...teit. men slik blir man vel av alle disse hormonene...

gleder meg til å kjenne noe... selv om magen nok blir stor nok etterhvert ;-)!!!!

Skrevet

Kjenner godt til den tankegangen ja.. Er den som svirrer og går her oxo... Men alt var no fint på ul for to uker siden så håper det er det no oxo:-) Er 14+2 no..

Skrevet

godt å høre at vi er fler med slike teite tanker....

Skrevet

er min første å er 13+3..

var hos jordmoren på mandagen som var å da fikk samboern kjenne på livmora så han har ikke noe problem med å finne den.. hehe

har større problemer selv;)

Skrevet

ååå, jeg har så lyst til å kjenne den harde kulen... Er litt nervøs for hver dag som går uten at jeg kjenner noe....sukk...

Skrevet

Når dere får orgasme kjenner dere livmoren veldig godt!! da blir den en hard ball, umilig å ikke kjenne den!!

Skrevet

Er jo umulig hvis den ikke har kommet opp av bekkenet/over skambeinet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...