Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hei jenter - Er i uke 23, snart 24 og har kjent liv i flere uker Verdens beste følelse!! Men for en uke siden sa jordmor at jeg heretter skal kjenne spark/bevegelser tre ganger om dagen.. Og etter det har jeg selvfølgelig blitt fullstendig opphengt i å kjenne etter disse sparkene.... - Og den siste uken har jeg da naturligvis kjent "mindre" liv om jeg kan si det slik. Det vil si at jeg kjenner ikke bevegelsene så sterkt - det er akkurat som om han ligger annerledes og sparkene dermed føles "mildere" eller svakere.. Er det slik at det er styrken i sparkene som betyr noe, eller er det like bra å bare "kjenne" at det er noen der inne? Altså de små svake dultene jeg kjenner nå? Takker for svar :-)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Syns det var en litt teit ting å si av jordmor.. Regelen er vel at når man først har begynt å kjenne liv, så bør man kjenne dem hver dag.. Han turner jo enda ganske bra rundt inni magen, og kan ligge på de merkeligste måter, sånn at du ikke alltid kjenner sparkene like godt. Så bare slapp av =o)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Ja, det var litt dumt sagt, for nå tenker jeg jo ikke på annet.. Men, men, det er jo viktig å kjenne liv da Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Det er vel ikke slik at man skal kjenne liv hver dag når man først har begynt å kjenne liv??? Da burde jeg kjent liv daglig fra uke 14 jeg da:) Det er vel fra uke 25 at man SKAL kjenne liv daglig, og styrke vil variere veldig i forhold til hvordan baby ligger!! Så hvis du kjenner liv hver dag er det ikke noen grunn til å bekymre seg:) Men hvis du er veldig bekymret så kan du ringe føden:) Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Var hos jordmor i går. Hun sa at man ikke skulle henge seg opp og stresse med dette om å kjenne liv. Jeg hadde ikke kjent liv noen dager, men der er fullt liv inni magen for det. Det kommer an på hvordan babyen ligger, så det er ikke sikkert man kjenner liv hver dag. Slapp av, drikk et stort glass appelsinjuice og legg deg på ryggen. Da skal du kjenne liv etter en liten stund. Det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå