Gå til innhold

Hvem er lærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med 4. året på lærerhøgskolen, og kunne godt tenke meg å diskutere med /få synspunkter på endel ting fra dere som er ute i skolen.

Hvor i landet jobber dere?,

Hvor mange er dere kontaktlærer for?

Hvordan er elevgruppen på skolen organisert?

Hvilke alder er det på de barna/ungdommene du har ansvar for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer, men ikke alle spm dine er aktuelle for meg.

Jobber nord for Oslo, er ikke kontaktlærer, elevene er nivådifferensiert, voksenopplæring.

Skrevet

Jeg har jobbet som lærer i 6 år

Jobber i Bergen

Var kontaktlærer for 18 stk nå i siste klassen jeg hadde før permisjon

Hva mener du her? Det er 3 trinn og hvert trinn har 5 eller 6 klasser (ungdomsskole)

Jeg har undervist på alle trinn og elevene er jo fra 12 til 16 år.

Skrevet

Jobbet som lærer i ungdomsskolen i 4 år, kontaktlærer for 22 elever. 3 trinn, 3 paralleller

Skrevet

Det jeg tenkte på med det tredje spørsmålet mitt var om de er delt opp i tradisjonelle klasser og at du har ansvar for alle elevene som er i din klasse, eller at det er mye bruk av grupper på tvers av klasser, storklasser, åpent landskap el. lignende. Har jo vært mye fokus de siste årene på å organisere elevene på andre måter enn i tradisjonelle klasser med en lærer som har ansvar for alle elevene i de spesifikke klassen.

Skrevet

Trondheim

Kontaktlærer for 12 (ca.)

Ungdomsskole, 3 trinn, 3 paraleller.

Skrevet

Vi har en gammel skole, med mange trange rom, så det er ikke så mange muligheter til å være kreativ dessverre... Har fulle klasser på 30 stk, og deler ansvaret i 2 sånn cirka.

Skrevet

Samme hos oss som hos Spetakkel, bygningsmassen legger mange organisatoriske hindringer.

Skrevet

For en stund siden var det en her som var lærer i småskolen, var lærer for ihvertfall ett av sine egne barn, studerte ved siden av å jobbe og ventet 4. ungen. Vet dere hva hun heter og om hun fremdeles er her?

Skrevet

Delt opp i trinn, som igjen er delt opp i seks grupper. To og to grupper sitter ofte sammen, men blir og delt på andre måter i enkelte fag. Åpent landskap. Hver lærer kontaktlærer for sin gruppe.

Skrevet

Er det kun de 12 elevene du underviser, eller underviser du større grupper og har kontaktlæreransvar for de 12.

Skrevet

Hvilke klassetrinn er dette på?

Hvor i landet?

Synes du det fungerer bra?

Har du jobbet steder der de har tradisjonelle klasser?

Skrevet

Som sagt, trondheim, ungdomstrinn. Er kontaktlærer for 12 ja, men underviser alltid i større grupper. (25-30)'

Syns det fungerer bra. Har også jobbet i tradisjonelle klasser ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...