Gå til innhold

Jesus og Gud og sånt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser noen av innleggende her inne,og de mange de som har med kristendom å gjøre er bare hel utrolige å lese.

Man har et bilde av kristne at de er fordømmende,kjedelige,religiøse og våge de som går på møter der de løfter henda!!!! de er jo i sekt!!!!!

jeg synes det er litt morsom å lese det mange her inne skriver.

Snakk om fordommer!!!!fordommer mot de som våger og tror på noe annet,de som er kristne.

Det er bøtter og spann med fordommer mot kristne her inne og herlighet det er lov å mene og skrive hva man vil ,det er ytringsfrihet,men mange her inne dummer seg noe veldig ut.

De snakker om de fæle kristne så viser det seg at de jo ikke bedre sjøl.

Hvorfor kristne har fått dårlig rykte på seg er det jo mange årsaker til og mye er desverre selvforskyldt men mye er også fordommer fra ikke kristne.

Men på samme måte som at man ikke kan si at alle som ikke er kristn er mordere,sexgale pornoavhengige,tyver,utro,svindlere,bedragere,skattesnyltere... osv osv...så er det galt å si at "Alle kristne er sånn og sånn......." forstår dere hva jeg mener?

Selv om en som en "ikke kristen drepte et menneske kan man ikke gå rundt å si at "alle de som ikke er kristen går rundt å dreper"det er jo helt teit.

Sånn er det for mange kristne når vi hører beskyldninger mot oss

For alle kristne er forkjellig som alle " ikke kristne" er forkjellig.

Noen kristne røyker,ser på tv,drikker.

andre ser bare nyheter,leser Bibelen og går på møter 3 ganger i uken.

Noen kristne elsker å se på Greys Atomomy eller frustrerte fruer, kose seg med god mat og kanskje et glass vin til lørdagsmaten.

Noen Kristne sender ungene sine på søndagsskolen men selv pleier de Gudstroen sin hjemme fordi ingen menighet passer helt de.

os. osv..men et fellesstrekk er at de tror på Jesus og Gud ,de kaller seg kristne og har en tro med seg i hver dagen.

Noen kristne kaller alle andre syndere og ser bare på seg selv som de eneste rene....(det er ikke bra,,,for vi er alle syndere kristen eller ikke)

Noen kristne synes det er ok med homofile

andre kristne har det som sin fane sak å hindre homofile å gifte seg.

Det som bør ,men som desverre ikke er tilfelle, er at alle kristne skulle

ha hatt mer kjærlighet til mennesker rundt seg,kristne og ikke kristne.

Kristne blir kaldt mørkemenn når de går imot homofili og abort.........hmmmm..jeg ser ikke så stor forkjell på "ikke kristne"som fordømmer kristne !!!!

 

Altså det jeg vil fram til er at kristne er like forkjellige som "ikke kristne"

i de hverdagslige tingene,hva så om den kristne naboen din går ut samme tid av døren hver søndag med alle åtte ungene på slep for å gå på møte....hvis det gir dem noe så la dem få lov.

De fleste som er kristne,da snakker jeg om personlig kristne,er helt normale som alle andre,men de har opplevd en kjærlighet i livet sitt som ingen mennesker kan gi......

 

Så tenk en eller ti ganger til før du fordømmer alle de kristne og tar alle under en kam.

og til dere i den debatten om "hvis barnet ditt kommer hjem å sier de er blitt kristen hva gjør du da"?.....Håper dere møter barnet deres med kjærlighet hvis det skjer......da er dere ikke bedre enn de som ikke tåler at barnet kommer hjem å forteller at de er lespiske eller homofile hvis dere oppfører dere mot barnet slik noen av dere skriver at dere kommer til å gjøre.......

 

Jeg tror det er viktig ha meninger ,det er ytringsfrihet i landet vårt,men det er forkjell på å fordømme å rett og slett være deskriminerende overnfor hverandre om det gjelder mot kristne,mot homofile, og innvandrere......

 

VI er alle like verdifulle kristne eller ikke!!!!!

 

så la oss alle vise litt mer respekt og kjærlighet til hverandre!!!!

ha en nyydelig dag da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemlig.

Jeg er ikke kristen, men for meg kan folk tro på hva de vil, så lenge de ikke plager andre med det. Men kom ikke og si at et spedbarn er syndig, det henger ikke helt på greip, spør du meg...

Skrevet

nei jeg har da ikke ikke sagt det heller :) :), men hakke så lyst å starte diskusjon om dette akkurat da ,men alle mennesker har en natur som gjerne vil gjøre ting som i følge bibelen ikke er så alright...UANSETT Bibel eller ikke så er det lett å se at mennesker ikke alltid gjør ok ting....bare les VG det så ser man gode eks. på den syke verden vi lever i .....

Jeg mener ikke at babyer synder ,men når mennesker vokser opp så er det ingen som unnngår å ikke synde mot Gud som det står i Bibelen.....jeg har ikke lyst å lage debatt om dette for de blir bare teit.Da blir det mye usaklige kommentarer tror jeg og det er lett at det jeg også kommer til å bli usaklig...:) :) :)hehe

men dette er jo opp til en hver å tro på....Alle er født med en fri vilje og det er lov å bruke den:)

 

:) :)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...