sveis Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Skjønner ikke hvordan folk klarer å holde huset i orden til enhver tid jeg.. Syns jeg går og rydder og plukker hele tiden, men det ser jo like jævlig ut her likevel... Hvordan klarer dere det? Hvor mye skittentøy har dere til enhver tid? Jeg har problemer til å komme NED til kanten på kurvene jeg, og jeg har tre av dem. Om jeg i perioder vasker to maskiner daglig (har ikke kapasitet til å tørke mere..), så er haugen like stor. Har ingen anelse hva som befinner seg på bunnen.. Tenker mange ganger at "NÅ! skal jeg ta unna en del her", men piffen går ut nesten med det samme jeg begynner. HUSMORSYSSELMOTIVASJON ØNSKES!
Tommage♀♂ Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Dette har jeg også lurt på! Jeg rydder hele dagen føles det som, når jeg ikke leker, lager mat eller vasker klær da... Er ikke hver dag jeg kommer meg ut med barna heller, er jo alltid noe som må gjøres her hjemme=( Mating, amming, soving, rydding, vasking, stell, ny omgang med mat osv osv. Huset ser bombet ut til enhver tid, fatter ikke hvordan folk både kan passe barn OG ha rent og ryddig hus jeg...?
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Få dere mindre hus=) hehe. nei her syns jeg egentlig det går ganske greit. Før vi legger oss shiner jeg hele huset sånn at det ihvertfall er ryddig. Jeg sorterer skittentøyet i plastposer etter farge og grader, slik at alt det på bunnen også får være med. Å sette på en maskin tar ikke så lang tid. Setter på en maskin hver morgen når jeg står opp. deretter mater jeg mini, leker og koser litt.. Går deretter gjennom alle rommene og rydder skikkelig. vasker kjøkkenet og setter inn i og på oppvaskemaskin, tar ut kjøtt fra frysen som jeg skal ha til middag... vasker over vasken og doen, vasker stuebord og tv-benk. rer opp sengen og rydder på nattbordet (alltid et glass eller to som står der). Bruker kanskje 3 kvarter på å rydde og vaske over alt. har en leilighet på ca 80 kvadrat... Når jeg er ferdig våkner mini igjen og jeg har tid til henne=)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Eg har det på akkurat samme måten! Rydder og rydder heile tida (føles det som) likavel ser det fælt. Vaskerommet og skittentøyskorga er ein historie for seg... Trøsten er at mannen min seier at det som oftast ser heilt fint ut her..Og at ungane har reine kle i klesskapet stort sett heile tida (hvis dei ikkje henger tørre på snora fordi eg ikkje har fått lagt dei sammen då...Hehe)
Minamariamamma Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 så deilig å høre at andre har det på samme måte som meg hihi
Isilra Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Jeg som trodde det bare var meg..! Hehe Drar man på besøk til folk har de det alltid så ryddig og rent! Her ser det som regel bomba ut føles det som, og man blir aldri ferdig med å rydde.. Alltid noe mer å gjøre
Minamariamamma Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 ble helt svett jeg.....ikke ta den helt ut da.......du trenger å slappe av og .....mammaveggen kan være like rund hjørnet.denmøtte jeg .......men du er kjempe flink altså.. jeg har så vondt i ryggen at eg ikke kunne tatt det løpet......... heia deg og send meg gjerne litt enegi.... klem
Kaffemocca Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Jeg shiner opp hver kveld, vasker de gulvene som trengs, rydder leker osv. Så før jeg legger meg er jeg alltif fornøyd, men på dagtid råder det kaos her!!! Har to barn selv og 2-3 dagbarn så tid til husarbeid er det ikke så mye av på dagen.. Jeg har en skittenstøy kurv, den er stort sett alltid full selvom jeg vasker to maskiner om dagen..
@nemone Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Jeg har samme spørsmål som deg, hvordan klarer folk å ha ryddig (og rent) hus hele tiden?Nå er jeg ekstremt lite glad i husarbeid så det kan nok hende at det ligger noe der.... Kjøpte ny vaskemaskin og tørketrommel i høst med 7kg kapasitet, det hjalp utrolig på haugen med skittentøy. Har svært liten tørkekapasitet og da er tørketrommel helt fantastisk. Men en haug som vokser og vokser er stryketøyet. Huff og huff. Avskyr å stryke. Får det ikke til, og det er kjeeeeedelig.
Minamariamamma Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 altså jeg svarte hun som skrev " få dere mindre hus....":)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Sender over masse energi jeg =) hehe... neida, går ikke på noe mammavegg altså. syns det er kjekt å rydde jeg, og når jeg får det unnagjort på morgenen så er det pent og ryddig her hele dagen... og så tar jeg en liten shining på kvelden=) når sambo kommer hjem gjør jeg andre småting som å rydde i skuffer, sortere papirer og betale regninger, mens han underholder mini=)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 gud så glad jeg er for at andre har det som meg... sukk.. jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ha det ryddig hele tiden.. det er så rotete her at jeg av og til skammer meg. hehe.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #13 Skrevet 14. november 2007 få dere vaskehjelp! det er gull verdt og er så deilig å komme hjem til nyvasket hus. senk skuldrene, trenger ikke være strøkent hele tiden. gi litt mer blaffen.. et godt tips er å kjøpe esker fra ikea, der putter jeg alt mulig små ting for det er mest det som lager rot syns jeg.. få ting bort fra benker, bord osv... ungene kan også hjelpe til etterhvert, og mannen ( men det er en selvfølge ).
sveis Skrevet 14. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2007 Ingen som har vaskehjelp her vi bor. Så hadde sikkert blitt sett på som stormannsgal hvis jeg skaffa meg det. Tror ikke det er noen her omkring som tar på seg sånne oppdrag heller. Men godt å høre at ikke er bare meg da.. Tror kanskje vaksemaskin med større kapasitet og tørketrommel hadde vært lurt her i huset og (5 kg den vi har tror jeg..) Men må vente en stund ettersom vaskemaskinen vi har ikke er så veldig gammel. Og tørketrommel har vi ikke plass til nå, må vente til jeg får meg vaskerom..
Gjest Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Her er det så ille at det føles som en aldri så liten krise dersom noen skulle komme på besøk uanmeldt *rødme*
Trulte76 Skrevet 14. november 2007 #16 Skrevet 14. november 2007 Hadde ryddig og rent hus så lenge jeg hadde bare en unge..hadde t.o.m en dagmamma unge også på samme alder.. Men da gikk jeg hjemme men en unge,. Men etter hun ble 18mnd og jeg begynte å jobbe..og hun ble større og rotet mere ble det litt verre her også ja.. Nå som jeg har to unger, og i tilegg jobber...har ikke en sjans å holde det strøkent.. Så til dere som jobber og har et strøkent hus..helst flere en en unge også..hvordan får dere det til?? Hvor får dere energien fra? Skjønner man greier å ha et strøkent hun med bre en unge når man i tilegg går hjemme..det fikk jeg goså til..men nå..ikke sjans i havet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå