Gå til innhold

Dere som har født....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor mye la dere på dere under svangerskapet og hvordan var det å komme tilbake til startvekten før graviditeten??

Noen som gjorde noe spesielt for å komme tilbake til startvekten???

Er kroppen blitt som før graviditeten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen min blir aldri som før, nei.

Jeg gikk opp 20 kg. Alle kg var borte 6 dager etter fødsel. Derfor jeg sier til folk at de ikke må være så opptatt av hvor mye de går opp!

En vet aldri hvor mye vann som er i kroppen, hvor mye baby, morkake osv veier! Spis normalt og variert, så får man ta kg-kampen etter fødsel. Kanskje man slipper kampen også, for mange går ned i vekt når de ammer.

Skrevet

Enig med innlegget over. Gikk opp 17 kg sist, alt var borte etter 6 uker.

Og gikk ned enda 7 kg de neste 3 mnd, uten å gjøre noe for det.

Puppene blir vel aldri helt som før kanskje...hehe...kan ha litt

med vekttapet å gjøre også da.

Skrevet

Gikk opp 12 kg, og dette gikk av kjapt, pluss ekstra kilo pga amming og turgåing med småen.

Som én sa, puppene endrer seg gjerne litt, men... Bare husk å begynne med knipe-øvelser (bekkenbunn) med en gang, så du raskt får kontrollen tilbake :)

Lykke til:)

Skrevet

Er ikke så opptatt av vekta sånn sett, det er jo ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til!! Men lurte vel mere på om det er mulig å få tilbake kroppen som den var før graviditeten....

Har allerede selv lagt på meg masse... og begynner å se strekkmerker komme.... det er vel det verste med det hele.... men som sagt kan ikke gjøre så mye med det!!!

Men greit å høre om erfaringer så man ikke blir desperat etter fødsel....

Skrevet

Jeg la på meg 18 kg med førstemann, og tok av 8 etter fødselen. De siste 10 sitter stuck, gitt, uansett hva jeg foretar meg. Dette er over to år siden nå da. Kroppen er heller ikke som før svagerskapet.

Skrevet

Har ikke født enda, men venter i spenning på tiden etter. Har gått opp 25(!) og har fire uker igjen..

Men... har ei venninne som har jobbet for å komme i form igjen. Hun ser ut som før og har gått ned mer enn hun trengte. To andre venninner av meg sliter enda med vekta, barn på hhv 2 og 4, men disse har ikke gjort like stor innsats på treningsfronten og har etter min mening vært veldig negativ, tenker da på selvbilde, feil innstilling, motivasjon osv..

Mulig jeg biter meg selv kraftig i halen her, men jeg frykter ikke kiloene. Tror mye går på innstilling og hvor mye arbeid den enkelte velger å legg i det hele. Tror alt er mulig så lenge kosthold, trening og motivasjon holder mål. Ja, vet det er et helvete, men likevel.. Tror det er fullt mulig å få en knall kropp selv om en har født..

Skrevet

Jeg la på meg 36 kilo med førstemann!!!!!

Dette under svangerskapet..... og så la jeg på meg enda mer mens jeg ammet...... så man kan trygt si at jeg sliter den dag i dag, 13 år senere :)

Jeg er bare 9 uker nå, og har lagt på meg 1 kilo.... men det kan være tilfeldig også da.

Jeg var sååååååå flink før jeg ble gravid nå og hadde endelig klart å komme meg nesten så langt ned som jeg var da jeg ble gravid for 13 år siden...... og så er det på`n igjen :) hehehe....

Men denne gangen SKAL kiloene av... så det så!!!!

:-)

Skrevet

Er veldig enig med deg.. tror mye handler om motivasjon:)

Og jeg føler motivasjonene er på topp:) Blir spennende å se:)

Skrevet

Jeg fødte for 17 dager siden,og vekta viste i dag 13kg mindre enn da jeg ble gravid...så det kan gå den veien også..:o)

Skrevet

Mitt første svangerskap la jeg på meg 12 kg, og mitt andre 21 kg. Begge gangene gikk jeg greit ned i startvekt igjen relativt fort. Første gangen gikk jeg vel også ned et par kg ekstra. Gjorde ingenting spesielt for det. Synes kroppen ble som før jeg... Litt slappere hud på magen,- men det kunne jeg jo ha trent opp hvis jeg hadde gidda ;)

Skrevet

Samme som mange over. Gikk opp 23 kilo (egentlig 26, da det var 3 kg ned i starten).

De første 13 var borte da jeg kom hjem fra sykehuset, resten raste av mens jeg fullammet de første 6 mnd. (Og det selv med meget god matlyst) - Etter 1,5 år med amming og kjempegod matlyst, var jeg 7 kg lettere enn da jeg ble gravid. :o)

Litt slappere mage, litt mindre pupper, noen strekkmerker, men følte meg bedre enn på lenge!

Skrevet

Mitt forrige/første svangerskap så gikk jeg opp 27 kilo.og gikk ned 20 ganske raskt.. de siste har ikke forsvunnet.. eller..

Jeg er nå 8 uker på vei og har gått ned 5 kilo!!! hva skjer?

Skrevet

Jeg gikk opp 12-13 kg sist svangerskap. Gikk ned 10 kg etter to dager og resten etter to uker.

Kroppen min blir aldri som før verken maven eller underlivet.

Skrevet

Vekta fyker nå litt hit og dit, uavhengig av svangerskap eller ikke her i gården. Har blitt adskillig mindre trening de siste årene, dels pga latskap og dels pga andre prioriteringer med små barn i huset. Så kroppen min er nok ikke den samme som før. Et og annet strekkmerke og en valk hist og her ;-) Puppene en anelse lenger enn før, men ingen katastrofe. Underlivet har aldri vært i bedre "form" pga flittig knipeøvelser!

Uansett er jeg mer "stolt" av kroppen min nå en jeg var før, til tross for skavankene. Jeg bærer på mitt andre barn, jeg er en fantastisk maskin som kan klare det! Absolutt verdt at det setter noen spor, det er å regne som bagateller i mine øyne.

Skrevet

Gikk opp 8,5 kg første svangerskap, og etter en tid (vet ikke helt når, men etter et halvt til ett år etter kanskje) så var jeg på mitt letteste på lenge, 6 kg under startvekt da jeg ble gravid. Men, magen ble aldri like flat eller spenstig syntes jeg, selv om jeg slapp strekkemrker osv. Gikk sikkert 2-3 år før jeg begynte å like magen min igjen og ungen var sikkert nærmere to før jeg følte at kroppen min var "min" igjen liksom. Før det var det amming ca et år og så måtte jeg på en måte vende meg av med at nå var jeg ikke babyinkubator eller melkeprodusent lenger. Stakkar mannen min fikk f.eks. sjelden tak i en pupp helt fram til da, de var liksom ikke leketøy eller til å koses med!! hehe Underlivet ble helt som før etter noen mnd, eller gjerne bedre om det kan kalles det, bedre sex i alle fall... ;-)

Denne gangen hadde jeg nesten lik startvekt som sist og nå er jeg +10 kg og har 5 uker igjen, så det skal bli spennende å se hva som skjer etterpå... hm...

Skrevet

Nei, kroppen har ikke blitt som før!

Jeg var dårlig i starten av sv.skapet, og når jeg kom hjem fra sykehuset var vekten et par kg under startvekten!

Så fortsatte det nedover et par uker, før det gjekk oppover. Nå er jeg tilbake til start. (6uker siden fødsel)

Men jeg føler og tror at selve magen har forandret seg.

Aner ikke om den vil gå inn igjen?!

Den er ikke like hengende og myk som den var i starten. Men den er ikke like fast heller....

Vanskelig å forklare.

Jeg ble forresten den "Pamela`en" de første ukene :)

Følte meg skikkelig tynn, med svære bryst :) Ble like positivt overrasket hver gang jeg så meg i speilet!

Den første tiden synest jeg også at jeg var slankere andre steder enn før graviditeten. Fingrer, overarmer osv.

Men det kan være at jeg ikke husker hvordan det var for 9mnd siden, bare husker kroppen min med vann.

Skrevet

vel, etter 4 dager hadde jeg gått ned 10 kilo. har etter det sett kroppen min bli mindre og mindre:) kan ha noe med alderen og gjøre. og ammingen. jeg la på meg horible 30 kilo, ganske mye da startvekta var 56 synes jeg..

magen min ser ut som verste slagmarken og har en del striper på resten av kroppen, men jeg tenker ikke så mye over de enno. magemusklene mine har enno ikke trekt seg tilbake så vi får se hvor fort kroppen kommer tilbake etter jeg får startet med trening:) forhåpentligvis blir den bedre enn utgangspunktet:)

Skrevet

37 kilo. (pass på å bevege dere selv om det gjør vondt jenter. 37 kilo ekstra er UTROLIG tungt å bære på..) Det gikk 1 år før jeg hadde normal vekt og ikke lenger følte meg som et fleskeberg. Strekkmerker, arr og løshud gjør at man ikke blir HELT som før etter fødsel, men føler meg ikke så fryktelig langt unna vanlig nå da:)

Skrevet

La på meg 18 kg og 14 av de forsvant de første 14 dagene etter fødselen. Men så kom det sigende noen kilo etterhvert og da var jeg 10 kg over startvekta. Og de satt som pokker uansett hva jeg gjorde.

Nå er jeg gravid med nr 2 med 10 kg i pluss. Ikke noe greit nei.

Kroppen er ikke den samme som før. Mer flesk rundt mage regionen. Men ellers den samme. Puppene har reist litt sørover, men det ville de gjort uansett med alderen så det bryr jeg meg ikke noe om.

Mitt råd er å passe på hva man spiser etter fødselen, det er nemlig ikke for alle at amming fungerer som slankekur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...