BarnNr.4 :) Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Er det mange her som skal føde på ålesund sykehus? Eller de som har gjort det, hva synes dere om hjelpen dere får der?
2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Hei. Har født to ganger på sykehuset i Ålesund. Har fått god hjelp begge gangene. Veldig flinke og snille jordmødre som kan jobben sin godt. Det er i alle fall mitt inntrykk! Siden sist jeg var der har de opprettet et barselhotell rett over veien for sykehuset. Svigerinnen min bodde der for litt siden. Om alt er bra med mor og barn, blir du flyttet dit. Da får du eget rom med dobbeltseng, tv, stressless og eget bad. Faren kan bo hos dere hele tiden, men må da betale for seg selv. Svigerinnen min var veldig fornøyd med oppholdet. Selv om du bor på barselhotellet kan du få den hjelpen du trenger av sykepleiere/barnepleiere osv. På selve sykehuset deler du mest sannsynlig rom med en eller to andre. Det er stellebenk på rommet, men også et stelle/passerom i etasjen der du kan få avlasting og hjelp om du trenger det. De er sikkert litt strengere på visitt-tid på sykehuset enn på barselhotellet.
rampejenta - ny spire Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 jeg skal nok føde der med tida
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 jeg skal føde der.. snaaart håper jeg! 6 dager til termin.. er veldig spent.. håper jordmødrene og personalet er kjekke. ellers syns jeg at fødestuene var ukoselige. men det er jo et sykehus.. der hvor du dusjer og går på do var det ikke noe særlig ihvertfall.. skikkelig åpent og stygt. var litt sånn dusj og do i ett, uten noe dusjforeng.. en benk og store vinduer
Gjest Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 barsel hotellet var kjempe fint forresten:)
BarnNr.4 :) Skrevet 14. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2007 Okay:) for det er 3 år siden sist jeg fødte jenta mi der, så det er ei lita stund siden... men var ganske så fornøyd:) men har veldig lyst å bo på sykehus hotelle det høres veldig fint ut:) Bare gleder meg.
Simbasa Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Jeg fortalte jordmora mi at jeg var fornøyd med at jeg har fått fødeplass på Ahus (Akershus), men at dersom fødselene satte i gang mens jeg var på besøk hos foreldrene mine, regnet jeg med at jeg ville slippe inn på Ålesund sykehus også. Da svarte hun: Det er ikke sikkert det hadde vært så dumt om du fødte i Ålesund for de har rykte på seg for å være veldig gode på fødsler. Tenkte at det hørtes jo positivt ut for dere som skal føde i Ålesund, men kanskje ikke like positivt for oss som skal føde på Ahus.
2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Dusjen og doen som bare har forheng er inne på fødeavdelingen. Det er nok for at noen skal kunne hjelpe om vi skulle trenge det. Om vi feks skulle besvime (pga sliten eller blodmangel). Jordmor eller barnepleier følger deg inn for å passe på at alt går bra, men ellers får du være i fred helt til du er ferdig. På barselavdelingen er det bad inne på rommene, og dusjene er som garderobe-dusjer, bare i to(?) avlukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå