Gå til innhold

Noen aleneforeldre som jobber fullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir kanskje alenemor og lurer på om det er noen her som jobber 100% ? Hvordan går det og hvor gamle er ungene?

Jeg jobber i en bransje der det er vanskelig å få redusert stilling og som alenemor er jeg jo avhengig av inntekt. Jeg er innstilt på at det blir travelt, men det er jo det å se ungene sine behov i en slik omveltning som det blir for dem også. Jeg er veldig i tvil, skal jeg se meg om etter en annen jobb eller er går det an å jobbe fullt som alenemor (regner med at bf vil stille opp en del)

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo ikke det lenger, men jeg var det i noen år med eldste.

Jeg jobbet full tid jeg, men så gikk snuppa i samme barnehage som jeg jobbet i, så det var jo ikke noe problem.

Skrevet

Jeg jobber 100% med en på 1,5 en på snart 3 og en på 8.

Det er veldig travelt, ja. Men det går med god og nøyaktig planlegging av dagene :-) Dessverre har jeg en jobb som krever at jeg står mye på om kveldene også - så for meg blir det sånn at jeg ikke har et liv.

Levere barna, jobb, hente barna - tiden mellom kl. 16 og 20 er *hellig* - den bruker jeg sammen barna, legge barna, jobbe videre på jobben min, finne sengen kl. 01 noe så.

Husarbeid/handling/osv er i helgene. Alle middager nøye planlagt (så de ikke tar tid), Alt som barna skal ha med seg eller på seg blir funnet frem kvelden i forveien, sammen med nistepakker osv.

Jeg gleder meg til et par ting sånn i fremtiden: at de to små skal sove godt hele natten, og at jeg finner meg en jobb som ikke spiser opp hele fritiden også.

Men det går, altså. :-)

Skrevet

jeg jobber 100%, men jeg har bare ett barn da..

det går greit det, er jo litt stress av og til, men må jobbe fullt for å ha nok penger!

jeg har ikke lang vei til jobben, så jeg henter i bhg mellom 16.15 og 16.30

Skrevet

Er ikke alenemor nå, men var for noen år siden. Da var jentene mine 3 og 5 år.

Var forferdelig slitsomt, og i tillegg hadde ikke barnefar barna i det hele tatt. Med planlegging gikk det veldig fint. Endel stress var det jo siden jeg måtte gjøre absolutt alt selv. Og hadde lite fritid de årene.

Skrevet

Jeg er alenemor til ei på to. Barnefar er ikke tilstede i det hele tatt. Er fulltidsstudent og klarer meg veldig bra. Litt tøft i tiden før eksamen og lignende, men det går stort sett bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...