Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hva slags pålegg er ok å gi på brødskiva? Leverpostei blir jo forferdelig kjedelig i lengden. Camilla slukte en hel brødskive til lunsj i dag, så tenkte å fortsette å gi det :-) Kan man igrunn gi hva som helst eller er det ting man bør vente litt med til de blir litt større?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Moro at Camilla også har blitt glad i brød :-) Vi har vært kjedelige med leverpostei så langt, men jeg har fått med meg at det som er lurt å ha på brødskiva nå er myke ting som prim, makrell i tomat, kaviar, smøreost. Har gått til innkjøp av dette så jeg er klar, men Mia er enda så glad i leverpostei så jeg utsetter og utsetter. De skal visst heller ikke ha stekt mat enda. Og jeg har hørt at egg er en ting man skal unngå - aner ikke hvorfor. Og da ting som inneholder mye melk, som f eks gulost. Men hvorfor smøreost er greit, nei det serru...det vet jeg ikke. Det er kanskje et såpass utvanna produkt at det er ok i denne sammenhengen. Ellers er det nok bare å prøve seg frem! Du kan vel ikke gjøre så mye feil tror jeg. F eks kaviar er en spesiell smak, så det blir spennende å se hva slags grimase vi får da hehe.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Hei, Ja her har det også gått bare i leverpostei så langt. Men vi tenker å prøve med noen smøreoster snart. Prim var det noen som advarte litt mot siden det er litt seigt og fare for at de kan sette det i halsen. Egg tror jeg er fordi det er så mye proteiner i og at det skal man derfor vente med. Ost har vi unngått så langt, men bare latt henne få noen smakebiter. For øyeblikket får sitter hun med babyfeederen med klementin i og storkoser seg.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Egg er et såkalt allergenprodukt, og skal derfor ventes med og introduseres gradvis. Det er lett å utvikle allergi mot egg, nøtter, skalldyr, rødbeter etc, derfor skal man helst vente til de er nærmere 1 år. Helst amme når de introduseres og bare introduseres gradvis. Og vente på en evnt. reaksjon. Slike allergier forårsaker jo hevelse i hals og svelg, og kan være ganske traumatisk om enn dødelig.
Bellen^2 Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Jeg ga bare leverpostei lenge, men nå har vi begynt å forske på nye ting:) Jeg har begynt å skjære skiven i biter og legg litt og litt oppi en skål og gi til Sebastian så kan han forsyne seg selv, og da er det greit at pålegget blir sittende på skiva:) Han får smøreost (skinke), vi har prøvd kaviar men det var nok litt sterkt, og av og til så får han prim.
Två små trollungar Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Amanda får også litt større brødbiter nå. Det synes hun er skikkelig stas! Fortsatt er det mest leverpostei hun får, men av og til blir det kaviar eller smøreost. Har prøvd skinke også, men det var litt vanskelig å tygge med bare to tenner...
Rødtopp75 og to små Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Her går det i leverpostei (oftest), kaviar (som også er en hit) og prim innimellom. Tenker det er greit å variere litt så hun ikke går lei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå