Gå til innhold

Noen som har barn som har vokst av seg eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skjedde det i så fall? Mellomste på 3 år fikk atopisk eksem da han var 2-3 mnd gammel, hans første vinter (er født i sept). Til sommeren ble han så godt som bra, men fikk nye eksem til vinteren igjen, samme greien ig fjord og nå i sommer var han også helt fin, ikke en eksemflekk noen steder. Så vi tenkte at kanskje han har vokst det av seg nå, men nei :-( Han er heldigvis ikke den som er værst plaget med dette, får bare noen tørre flekker som vi fint holder i sjakk med smøring, men han kan ikke bruke ull og jeg tror kulden plager ham veldig på de kaldeste dagene pga dette. Har hørt de kan voske eksemen av seg, men når pleier de å gjøre det i så fall? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste min (født i mai) hadde eksem første vinteren, andre vinteren var det vekk, og vi har ikke sett det på han siden.. Men alle tre har litt tørr hud som lett lar seg irritere da, og tåler ikke ull.

Men det vil alltid ligge latent, jeg har også atopisk hud, tørr og mye klør, men eksem utviklet jeg først i voksen alder, så det kan komme igjen hos gutten min også.

Skrevet

Gutten vår på snart 4 år er helt lik. Fikk eksem da han var 2 mnd. Fikk beskjed om at dette kom han til å vokse av seg innen 3 år. Men, det har han ikke gjort. Eller han har blitt mye bedre da, men når høsten og vinteren kommer, så får han noen områder med eksem/tørre flekker.

Håper han blir helt kvitt det etter hvert...

Skrevet

Jeg har vokst det av meg:) Får av og til atopisk hud, men det har vært etter lange og fuktige fjellturer. Var vel 12-13 da jeg ble bedre og mistet eksemen - og håper mine gutter gjør det samme.

Skrevet

Hei:)

eldste jenta vår var mye plaga med atopisk eksem fra to års alderen, åpne store sår.. og JA hun vokste det av seg. litt usikker på hvor gammel hun var, men 4-5 års alderen omtrent tror jeg... Husker så godt hvor fortvila jeg var på hennes veine.Gikk jo utover nattesøvn og husfreden i det hele tatt. Du har sikkert prøvd det meste av salver og kremer, men noe så enkelt som SH salve(ikke krem altså) var det som virka best her. Den er bare så vanvittig feit. Bruker den hele vinteren fremdeles, sjøl om det ikke er noen av mine tre som har eksem nå.

Lykke til:)

Skrevet

jeg var mye plaget med atopisk eksem som lita, alltid verst på vinteren.. jeg vokste det ikke av meg før i tenårene, men eksemen ble mye bedre når mamma smurte meg med aloe vera:)

Skrevet

Takker for svar :-) Han er lite plaget sånn sett heldigvis, var bare første gang han fikk det at det ble væskende sår, nå er det bare tørre flekker, og han er ikke plaget inne tror jeg, bare ute når det er mange minusgrader. Han sover i hvertfall godt. Vi smører med a-creme hver kveld og gjerne på morningen også og ellers ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...