*bolla pinnsvin* Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Fire voksne, tre unger på 10, 8 og 2 år. Vil ikke et sted som er helt øde, men heller ikke midt i partyområde. Hvor?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Kreta er en veldig bra familie øy.
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Har tenkt på det, men hvor på Kreta?
Sololight Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Ble det Hellas ja?? Hm, har vært på Santorini, Ios og Zakyntos. Tror ikke jeg ville valgt noen av de stedene med barn. Men mange av små-øyene rundt Ios og Santorini skal være kjempefine..med base på en slik øy går det jo an å øy-loffe på dagstur også:-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2007 Det ble det. Mor er nedstemt, så jeg får bare føye meg. Loffe vil ikke de vi skal sammen med, så siste sjans for meg nå er å i det minste sørge for at vi ikke ender opp på verdens dølleste sted.. ;o)
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Kreta! Sunwing Resort Makrigialos (kanskje litt "øde", emn veldig bra) Alexandra Beach begge med Ving Blue Village Caldera Beach Blue Star Ibiscos Garden, begge med Star Tour
MammaTil2 Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Kreta, Rethymnon spesielt, og Blue Star Ibiscos Garden anbefales virkelig! Jeg har vært der fire ganger (to ganger på det hotellet) både som kjæresteferie, familieferie og i stor gruppe (12stk med smått og stort.) Det er noen hundre meter ned til stranden, men det gjør ingenting. Fine basseng for alle på hotellet, og en kjempetrivelig restaurant ved siden av. Den heter "Aris Marie" og drives av en koselig familie. Alle jeg har reist med finner seg mat de liker der (og det har vært noen unger med sære matvaner!), og det er rent der!!!! De har laget barnemat til oss, og stekt pannekaker enda det ikke står på menyen. De har passet ungene så vi fikk spist ferdig osv. osv. Sentrum med alle de typiske butikkene og utesteder er ca 1km unna. Ikke lenger enn at det går an å gå dit.
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Så vittig, Aris Mari var vår "favorittrestaurant" også, vært på Ibiscos 2 ganger, og det er kjempekoselig, både hotell og Aris Mari
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Vi reiser til Sunwing Resort Makrigialos. Det er lang bussreise og forholdsvis øde. Men så flott for barn. Det er selvsagt både restauranter og discotek i nærområdet. Men siden det er tilrettelagt for barnefamilier, så reiser liksom ikke gutteklubben Grei på singletur dit. Ellers er det flere steder i Chania som også visstnok skal være bra. Der har jeg aldri vært selv, men mannen min har jobbet på Kreta i noen år og han sier det er bra der. Vet ikke hva de forskjellige hotellene heter da.
MammaTil2 Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Ja, ikke sant? Vi har faktisk overnattet hos dem også. De har jo små leiligheter i bygget bak restauranten. De hentet oss på flyplassen, og kjørte oss tilbake. Passet jenta vår, som var 10mnd når vi var der og spiste, og spanderte myyyye. Hun fikk gave når vi reiste også: En stor kose-kanin som sang en gresk barnesang "mama" brukte å synge til henne. Og mannen fikk en god flaske Metaxa:-) Sist vi var der fylte jeg 30, og da spanderte de champagne på oss! Langbordet til 12 (4 voksne+ 8barn i alle aldre) sto der hele uka, siden det var eneste plassen ungene ville spise. Etter maten krøp de seks minste barna opp på barstolene og fikk juice-shot av papa Joseph :-D Vi koste oss alle sammen!!!
cherry coke Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Vil på det varmeste anbefale Poros. Nydelig øy!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 Jeg og sambo var på i Chaniakysten i fjor sommer, og reiser ikke tilbake dit, Synes det var en forferdelig kjedelig plass, bare en lang vei med samme type butikker (solkrem, ubrukelige håndklær, sprit, mat etc) og resturanter/tavernaer på begge sider. Vi er absolutt ikke party-mennesker, så det var ikke det at vi savnet diskoteker og sånn. Det var rett og slett veldig lite å se der, og opplevde også hovedveien som skitten og full av søppel visse steder. Vi reiste som sagt uten barn, men det slo meg også at stedet ikke var særlig barnevennlig med kun veldig smale fortau og en traffikert vei. Må ta med den eneste positive overraskelsen: Chania by (gamlebyen). Der var det veldig koselig å rusle på kveldstid og bare se seg rundt. Men den kommer ikke i nærheten av gamlebyen på Rhodos, der vi var året før. Likte oss mye bedre der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå