Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg blir kanskje alenemor og lurer på om det er noen her som jobber 100% ? Hvordan går det og hvor gamle er ungene? Jeg jobber i en bransje der det er vanskelig å få redusert stilling og som alenemor er jeg jo avhengig av inntekt. Jeg er innstilt på at det blir travelt, men det er jo det å se ungene sine behov i en slik omveltning som det blir for dem også. Jeg er veldig i tvil, skal jeg se meg om etter en annen jobb eller er går det an å jobbe fullt som alenemor (regner med at bf vil stille opp en del)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 PS kaqn noen legge denne ut på skravle for meg. Vil ikke at bruddet skal 'offentliggjøres' enda..
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 svarte deg på skravle også.. jeg jobber 100% og har gjort det hele tiden, bf bor i utlandet så han har naturlig nok ikke samvær. Jeg syns det går veldig bra! nå har jeg bare en gutt på 3 1/2 år, så han begynner jo å bli stor, men har jobbet fulltid hele tiden. Det blir selvfølgelig litt stress innimellom, men jeg bor nærme jobben og de er forståelsesfulle med at jeg kommer 5 min for sent, så det er deilig! det går nok bra!
Gjest anouschka with Love Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Jeg jobber fulltid. Har en sønn på 10 år som jeg har vært alene med hele tiden, og en datter på 2 mnd. Skal tilbake i 100% jobb når perm.tiden er ferdig. Det har fungert veldig bra. Litt trøblete i starten av "karrieren" for da måtte jeg ta de jobbene jeg fikk. Noen langt unna. Måtte få andre til å hente sønnen min pga. trafikk og kø. Nå har jeg fått drømmejobben 15 min unna hjemmet så har det veldig fint :-)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Jobber 100%, og har to jenter (2,5 og 5). Har ca 10 min å kjøre til barnehagen, og så 25 min å kjøre til jobb. Slitsomt og lange dager, men har egentlig ikkje noko valg. Har 50/50 samvær.
Singelmamma og banden Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Å være aleneforsørger for tre barn er i grunn en fulltidsjobb i utgangspunktet! Jeg har jobbet redusert, men to dager i uka er slik de ville vært om jeg jobbet fullt - de dagene er både og. Det går i ett. Men jeg slipper å levere tidlig og hente sent for det. Jeg bor 1 minutt unna jobben, og tre minutter unna skole/bhg (samme bygg, samme inngang!) Så bruker ikke tid på å pendle. Dette er et bevisst valg fra min side, jeg bodde 30 min kjøring unna da jeg begynte i jobben. Det var mye verre. Jeg jobber ellers som lærer (bare en dag pr uke for tiden pga baby på 6 mnd og egentlig i perm), og tar med meg jobb hjem. Leverer ungene halv åtte, og henter kvart på tre. Når ungene er i seng kl åtte jobber jeg. Husarbeid nedprioriteres. Mesteparten gjøres på 40 min når det er barne tv. Voksentid blir litt borte. Men slikt kan tas igjen. Jeg er altså priviligert, som kan ha ungene 6 t hver dag tilsammen med frokost og ettermiddag. På mange måter kunne jeg tenkt meg en annen jobb, men det blir ikke før ungene vil leve sine egne liv ;-) Den er for verdifull praktisk sett - jeg har jo også ferie når det ikke er elever på skolen. Men en full dag for lærer er 9 t om dagen ("ekstra" ferie er avspasering), så jeg jobber jo noen timer om kvelden da. Ikke mye tid til annet enn hverdag og unger. Det er i grunn deilig å ha permisjon :-)
Singelmamma og banden Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Glemte å si at det bare er eldste som har samvær, og bare i ferier. Så ungene er her hele tiden. Og ingen som stiller som sjåfør ved fritidsaktiviteter etc.
junior&vesl@ Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Jeg har akkurat blitt alenemor, og jeg jobber 100% Tror ikke det skal bli noe problem, jeg jobber ikke skift. Nå er jeg intervju-avsluttningsfasen i en ny jobb ! I den jobben vil jeg også jobbe fullt, men jeg får hjemmekontor og kan legge opp ukene mine selv. Da vil jeg jobbe mye når barna er hos pappan og mindre (hjemmekontor og korte turer) når barna er hos meg. Vi skal ha 60/40 deling, hvor barna er mest hos meg. Barna er 3 og 6 år. Lykke til! Det blir nok slitsomt til tider, men da må vi bare hente oss inn igjen når barna er hos far.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 jeg jobber ca 80% og trivest best sånn.. 2 dager i uka kan jeg levere barnet i barnehagen sent, og altså ta igjen litt kvalitetstid 3 dager begynner jeg kvart over 8. og slutter 4.. de 2dagenene jeg begynner sent begynner jeg rundt 12-halv 1, og slutter 4. har da mulighet til å ta meg av hus arbeid, trening selv osv eller andre ærend som dukker opp inni mellom.. Vi har 60/40 deling hvor barnet er hos pappaen onsdager og annen hver helg. Kjempe deilig å jobbe, og kunne ikke tenkt meg å vært uten. har ikke alltid jobbet sånn så dette.. har hatt barnet i 60%barnehage noen mnd, før hun begynte 100%. Jobbet da i en matvare butikk, og hadde MANGE kvelder på jobb noe som nesten ikke er mulig når en er alenemamma. Bor ca 4min å gå fra barnehagen og 10-15min å gå fra jobben.. Bruker ikke andre fremkostmiddler enn føttene Deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå