Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg , ang morsmelkerstatning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet melka og lillegullet får nå NAN morsmelkerstatning i stedet for, det er jo litt styr men det går seg nok til. det jeg lurer på kan je lage klar nan for ekesmpel om morgenen til dagens forbruk, eller må man lage etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg laget alltid ferdig melken om kvelden, for neste dag...ikke alltid det stemte ut , for han varierte litt, men laget ikke mere enn 1 ltr av gangen, og kastet alltid det som var igjen på flaska, og det som ikke var drikke opp i løpet av neste dag..

Skrevet

Kok opp vann, ha på flasker for en dag og sett det i kjæøleskapet. Når h*n er sultren, varmer du vannet i micro også har du i pulver.Gjort på under 2 min ca..

Her bruker microèn 1 min på å varme vannet til passe temp.

Skrevet

Du bør vel lage til hvert måltid, siden det kan være bakterier i melka. Jeg gir "blandingsfor", dvs både mm og mme. Jeg koker opp vann morgen og kveld som avkjøles i en egen flaske jeg har i kjøleskapet. Så koker jeg vann til hvert måltid i vannkokern så lenge jeg er hjemme. Skal jeg ut har jeg en liten thermos jeg tar med meg + kaldt vann på de antall flasker jeg trenger. Erstatninga har jeg i en beholder med flere rom til det formålet. Så blander jeg 2/3 kaldt vann med 1/3 varmt vann, har på åulver, rister og serverer. Enkelt når man bare blir vant til det:)

Jeg er ikke hysterisk på det med bakteriene, men tror melka blir bedre om man serverer den så fersk som mulig:)

Se mer på flaskeposten.org

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...