Gå til innhold

Noen som har tips til å bedre miljøet i en 7.klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en del konflikter i denne klassen, og jeg har så lyst til å gjøre noe med det.

Har en tanke om å lage et ark med spørsmål som de kan svare anonymt på. Men hva slags spørsmål?! Tenker på noe ala; "Hva kan du gjøre for at miljøet skal bli bedre?"

Vet at jeg mest sannsynlig aldri vil kunne komme til kjernen i konfliktene, og det er heller ikke målet mitt. Men jeg har et ønske om at elevene selv skal se hva de kan gjøre for å bedre miløet. Må derfor tenke fremover...

Hva tror dere? Vil noe slik funke,eller er det helt på jordet?!?

Tar gjerne imot tips....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I opplegget fra Lions Quest, som heter "Det er mitt valg", finner du mange tips og ideer til å forbedre klassemiljøet.

Ett tips: Teip et ark på ryggen til hver av elevene, og la dem gå rundt å skrive fine ting om hverandre. Poengter at det IKKE er lov til å skrive negative ting.

Ellers er der sikkert mange lærere på skolen som har tips til deg. :)

Skrevet

Klassefest, med noen "sånne" aktiviteter...

Skrevet

Takk for tips!

Det å teipe ark på hverandre ville vært moro å prøve! Vet ikke helt hvordan det vil gå, men kan høre hva de andre sier om ideen.

Har forsåvidt snakket litt med lærerne, uten at vi har kommet frem til noe. Dessuten tenker vi litt annerledes. De tenker mer fag, mens jeg tenker sosialt i denne sammenheng...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...