Gå til innhold

Kan dere som har brukt "ferber-light" se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd...

Å lurer litt på hva dette dere kaller ferber-light egentlig går ut på...?

Har en liten på 6 mnder som begynner å bli ganske så tungt, og jeg må vipe,vugge, ruge,trille osv osv i opptil en time hver hveld for at hun skal sovne. Å nå orker jeg ikke mer. Men jeg vil ikke la hun ligge å gråte alene heller..

Så lurer litt på dere andres erfaringer, fremgangsmåte og resutat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke noe om ferber metoden annet enn at det er "navnet" på den "skrikekuren" er det ikke??

Mini er 4mnd og jeg startet ganske tidllig med å legge ham i sengen våken, og lot ham sovne selv. Om han sutrer så går jeg inn hvert 3 min å gir ham smokken, stryker på ham og forteller at mamma sitter i stua og passer på ham, at det er natt og han skal sove osv. Tar sjelden lange tiden før han er sovnet. Tar han selvfølgelig opp om han skulle bli helt hysterisk, men stort sett så er det bare oppmerksomhetssutring, hører det på ham. Noen kvelder betyr det at han får sovne på magen min på sofaen, men det er fordi jeg føler han trenger det disse kveldene. Men etter at jeg begynte med å gi smokk og litt kos tredje hvert min. så er kveldene blitt herlige:) og mini er mer fornøyd og for nå legger jeg ham tidligere og han sovner og vi slipper at han blir overtrøtt og umulig å roe.

Skrevet

Hvis du søker på "hysj" eller "naphaug" i søkemotoren får du nok opp end el, har vært en del innlegg på dette tidligere. Med den hysj-metoden, som iallefall er mildere enn ferber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...