Gå til innhold

Vi har vel alle vår historie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har min historie, selv om den ikke innebærer barn. Og han har sin historie, som innebærer et barn. Et kjærlighetsbarn faktisk.

Og enkelte dager gjør det vondt å tenke på det, men så kan jeg også le av min egen selvmedlidenhet også..

Jeg liker at jeg kan beholde mine minner fra min historie, fordi den er med på å gjøre meg til den jeg er..

Og derfor må jeg også akseptere at hans historie og de minnene blir en del av oss. For de er med på å gjøre ham til den han er. Og det er DEN mannen jeg elsker!

Nå sitter ingen av oss å blar i album og filmer fra fortiden, men de er pakket ned i en eske i boden. Til beskuelse og til mimring når den tiden er moden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er fint:-)

Sånn har vi det også:-)

Jeg tar frem bilder og ler skikkelig godt, kanskje en gang i året:-) Og ungene og sambo ler med......det er jo så mange fine frisyrer blant annet:-) Humor og latter er fint!

Skrevet

Vel så fint at du har noe å se frem til da seier og glede.

Jeg for min del har ingen ønsker om å ta vare på minner fra mitt forrige ekteskap. Der er over og ut, for evig og alltid. Jeg er også sikker på at min nåværende kone er glad for at jeg ikke har boden full av slike esker. Og det er jeg glad for at hun heller ikke har av sine ekser. Barna vi har sammen er nok også glade for det tenker jeg. Barna vi har fra før av, tror jeg heller ikke savner det. og gjør de det, så må de bare godta at slik er det. Deres foreldre er og blir skilte. (inget håp om annet)

Barna vi har fra før er en del av vår felles fremtid, og det velger vi å ha fokus på, i stedetfor å ha fokus på en splittet fortid.

Jeg tror at dersom barn skal ha brudebilder av sine skilte foreldre hengene over sengen sin, så vil de bare hver dag bli mint på hva som ble ødelagt i livet deres. Hva er positivt med det da?

Skrevet

Siden du skriver innlegget til meg, så velger jeg også å svare deg, selv om jeg synes du er helt på bærtur!

hvor i mitt innlegg skriver jeg at vi har fokus på splittet fortid?????!!!!

Og hvor i HELVETE får du det fra at vi har gamle brudebilder hengende på veggen???!!!!!

Nei, pokker ta helgepappa og fulltidspappa. Før du kommer til konklusjon om noe som helst, som andre skriver, så LES for F... innlegget først.-

Sint?! Javisst pokker er jeg sinna!!!

Og hva er det som er positivt med at man fortrenger den historien man hadde? vel, se på deg selv som et j... godt eksempel på det. DU føler selv at du ikke har god kontakt med barna dine. Og at de føler seg som gjester i ditt hus! Kanskje DET har noe med saken å gjøre. De føler ikke tilhøringhet.

Her i huset er det lov å nevne mamma og pappas tid sammen, og det er lov å snakke om savnet. Fordi det er en del av historien til barnet. Og hadde vi fremmedgjort den, så hadde vi fremmedgjort henne!!!

Ha en fantastisk hyggelig kveld!

Skrevet

seier og glede : mensen?

eller er du bare så forbanna egosentrisk?

Første linja i svaret mitt var direkte til deg ja. Resten var min mening om slik jeg opplever det. Altså min historie.

Sorry at jeg ikke forstod at du skrev dette uten å ønske noe fra andre. Vel bortsett fra de som føler det slik som du gjør da. Er ikke dette en debattside? Trodde det jeg.

Neste gang du skriver et innlegg, får du understreke med at kun positive svar (i dine øyne) ønskes.

Skrevet

Det var vel for mye for langt å håpe at på denne siden kunne folk for en gangs skyld komme med positive innlegg.

Men det var vel for mye for langt!!!

Nei, jeg er faktisk ganske lei av trangsynte stemødre og biomødre! - Og hadde håpet at det var mulig å kunne se på historien vi alle har fra en positiv vinkel. Men da tok jeg visst skammelig feil.

Jeg er overhodet ikke bitter på at min kjære har en historie, og jeg kan ikke annet enn le av meg selv de gangene jeg er smått sjalu. Og får frysninger bare ved tanken av at han skulle tenke som du gjør om eksen sin! Hva slag godt forbilde er det da?

Skrevet

Ja her inne florerer virkelig bitterhet og sjalusi i skjønn forening...

Jeg synes ditt innlegg var positivt Seier & Glede, og håper du lar dumme og bitre kommentarer passere glatt.....

Det får være måte på hvor mye eder og galle noen kan finne på å lire ut av seg.......forkledde eller ei;-)

Skrevet

seier og glede

Hva mener du med at du får frysninger av å tenke på at mannen din skulle tenke slikt om eksen sin som jeg gjør? Jeg har da ikke sagt noe om hva jeg tenker om eksen min her. Er du komplett idiot eller?

Skrevet

Jeg må nok bare melde pass, har prøvd lenge å la slike ting forbipassere, og kanskje også le litt i mitt stille sinn.

Men denne gangen tok det kaka.. Beklager mitt lille utbrudd der. Men jeg mener hvert eneste ord jeg skriver.

Jeg skjønner godt hvorfor det er mye elendige familieforhold/ og ulykkelige barn der ute, hvis dette forumet er representativt for hvordan vi håndterer og omtaler den andre forelderen til barna våre!

Huff. Det var dagens utbrudd fra meg. :o/

Og nei, jeg har hverken mens eller er egosentrisk.

Skrevet

Det er nettopp derfor du reagerer Seier & Glede, fordi du ikke er egosentrisk, men faktisk tar hensyn til barna først og fremst:-)

Det er lurt å ta seg en pause fra denne siden innimellom, for rett og slett beskytte seg mot mye stupidity!

Oooop.......der kom det visst et utbrudd fra meg også.......sikkert pms................(det var vel dagens dårligste argument;-))

Skrevet

Attpåklatten ... Hm...

Mistenkelig like svar fra deg og seier og glede her ...utrolig enige dere er da ;-)

Skrevet

Det var vel ærlig talt overreageringen til Seier og glede som startet disse svært unødvendige utbruddene. Kanskje på tide å forsøke å prate med hverandre istedet for til? Misforståelser kombinert med ukvemsord blir aldri bra. Folk har forskjellige syn på dette med fortid, og det synes jeg vi skal respektere. Når det gjelder hvordan man håndterer gamle bilder og minner får det bli opp til den enkelte hvordan de velger å gjøre det. Det er ikke opp til noen andre å dømme og/eller slenge dritt fordi noen føler det annerledes. Debattere, ja. Slenge dritt, nei.

Skrevet

Helt enig Ditzy...

Dette er et forum hvor folk kan komme med sine meninger, uansett om andre er enige eller ei. Og dersom noen er uenige med en så får en prøve å godta det. Selvfølgelig kan en vise at en er uenig, men en trenger ikke å hetse folk. Der bør vi alle skjerpe oss.

Skrevet

Enig med Dilla og Ditzy.

Men betyr ikke at jeg ikke setter pris på Seier og gledes hovedinnlegg. Bra vi er forskjellige, ellers ville det blitt kjedelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...