Lilly Marlene Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 hei jeg lurte på om jeg kunne få noen "kloke svar" her inne? jeg går nå i uke 30, og har hørt noen snakke om at di på sykehuset setter i gang fødsel i uke 37-38 hvis man går med tvillinger? følte plutselig at jeg fikk så dårlig tid;p hvis dette stemmer? men da ville vel jormor ha sagt noe om det til meg synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Det varierer fra sykehus til sykehus, ulik praksis. På mitt sykehus lar de tvillinggravide gå til termin.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Hos oss settes det i gang i uke 38. Men de har vel informert deg om at det er sannsynlig at det starter tidligere ved tvillingfødsel?? Synes bare det var en litt rar kommentar med at du da får dårlig tid hvis de settes i gang i uke 38, da det ikke er veldig ofte tvillinggravide går tiden ut!
Lilly Marlene Skrevet 14. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2007 hos oss? hvem sykehus da? ja jeg er klar over at tvillinger som regel blir født tidligere, var bare litt rart å plutselig vite at det blei enda tidligere i såfall... men jeg synes det er rart at ikke jormor har sagt noe om det til meg...
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Hei. Jeg fødte på fredrikstad og ble satt igang i uke 38. Det er vanlig praksis her. Ble heller ikke informert noe særlig om dette av jordmor, ho sa bare hele tiden at tvillinger kommer for tiden så jeg hadde forventet meg en tidlig fødsel. Men gutta holdt seg heldigvis i magen lenge. Lykke til.
Jente73_tvillinger Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Heisann, Min erfaring sålangt (er 23 uker) er at de sier ingenting om du ikke spør. De har sikkert tenkt å ta dette opp med deg når de føler det nærmer seg..... Men - noen blir satt igang, på sykehuset i krs har jeg fått beskjed om at de lar meg gå til termin om alt er bra. Du må nok spørre jordmor hva slags praksis de har på ditt sykehus - enig i at det er merkelig at de ikke har tatt dette opp med deg.
nå er vi fem Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Hei! I Fredrikstad har jeg hørt av andre (både her inne og venninner) at de setter i gang i uke 38. Men jeg har heller ikke fått det bekreftet av sykehuset, og min erfaring er at vi må ta det opp selv. I alle fall hvis du har hatt kontakt med lege og ikke jordmor. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå