Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Skal ha dåp i desember, og skal lage koldtbordet selv... Men jeg har ikke PEILING på hvor mye jeg skal lage av de forskjellige tingene... vi blir ca 30 stk pluss noen babyer=) Vi skal ihvertfall lage gryterett med reinsdyr, mamma har 5 kg reinsdyrkjøtt som vi skal lage gryterett av... Skal ha koldtbord i tillegg til dette... noen som kan hjelpe meg med å sitte opp en liste over ca hvor mye vi må ha av de forskjellige tingene? Blir jo helt surrete av dette... hehe... og hvor mye brukte dere på å lage koldtbord selv?
MuttaღMartiniusღ Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jeg hadde det samme som deg.. Lag eggerøre men husker ikke hvor mange egg jeg brukt. Kjøp inn litt pålegg som f.eks salami, spekeskinke, møra pølse osv. Stek karbisser, kylling klubber, loff og grovt brød, salater og dressinger, frukt og grønt. Hmmmm, er en stund siden jeg hadde dåp, men skal tenke litt mer. Hehhe.. ja, er mye å huske på Kaffe, brus, lett øl(hvis noen vil ha)!!!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Hei, vanskelig å beregne eksakt hvor mye man trenger, sliter med det samme til min egen dåp. Fant denne siden, her har de noen forslag også har de skrevet hvor mange gram man trenger til hver rett. : http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel820.asp Meget oversiktlig. Nederst finnes en link med forslag til 200 retter man kan ha på koldtbord. Lykke til.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 tusen takk! og den linken var jo helt genial!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå