Gå til innhold

SMERTESTILLENDE

mumitrolletermammantilmille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Auu. Jeg har skikkelig tannværk. Men har ikke penger til og gå til tannlegen før jeg får lønning den 20. Derfor har det gått i paracet her noen dager. Tar ca 2-6 tabletter i døgnet. Liker ikke dette i det hele tatt. Er redd for og skade barnet mitt. Men det sies jo at det er trygt og ta paracet. Noen som vet noe mere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt at en skal prøve å unngå det så lenge enn kan med mindre enn har feber for da er det mindre skadelig med febernedsettende enn feber for forsteret... men det går nok fint:o) ta en telefon til fastlegen og hør:o)

Skrevet

Uffda,stakars deg... Men kan du ikke bare få regning hos tannlegen?

Skrevet

Du kan ta paracet og pinex.. Men er vel ikke bra å ta det daglig i lengden, uten at jeg skal si det for sikkert. De fleste tannleger skriver ut giro, og ikke minst en nedbetalingsplan, så du slipper å betale alt på en gang. Ring dem og hør, og få tanna di sjekka du. Det er nok det beste, både for deg og barnet vil jeg tro. God bedring!

Skrevet

spurte faktisk jormora om smertestillende for en time siden... ta opptil to om det er krise sa hun idag.... Ring tannlegen å si du må ha regning du :-)

Skrevet

Jeg er plaget med intens hodepine nå i svangerskapet. Har fått beskjed om at jeg bare kan ta Paracet, det har ingen virkning på babyen.

Skrevet

du kan ta pinex og paraceth, men ikke noe annet enn det. har spurt lege, jordmor og på apoteket...alle sier det samme

Skrevet

Tusen takk for svar. tror jeg får ta en tlf til tannlegen:)

Skrevet

Ja gjør det,uansett om man er gravi eller ikke så skal man ikke ta smertestilende over lang tid,de slutter å gi efek etter vært.

Skrevet

har du kommunal tannlege så bytt til privat.. mye bedre både ang. evt. nedbetalingsplan, du får en tannlege som faktisk bryr seg om deg..

jeg vet at kommunale tannleger tar seg betalt ekstra dersom du må be om utsettelse av betaling..

når det gjelder smertestillende, så trodde jeg at det var bedre å døyve smerten enn å gå med smerter over lengre tid da det stresser barnet..

dette med smertestillende er jo bare en kort periode regner jeg med.. så lenge en følger de rådene en får av lege og jordmor skulle det gå bra,.. :)

Skrevet

i morgen skal jeg ringe tannlegen. Fant ut i dag at det holdt og ta bare en paracet om gangen. Har privat tannlege, så det ordner seg sikkert med giro:) Takk for alle tilbake mld. Dere er gode og ha.

Skrevet

offentlige tannleger er like bra som private og ofte billigere.

Der jeg jobber er det ikke dyrere med nedbetalingsplan og det ordnes greit. Men det er sikkert forskjell fra fylke til fylke.

Skrevet

legen min sier at så lenge man følger brukeranbefalingen i pakningsvedlegget har det INGEN betydning for fosteret...synes mange er litt vel hysteriske på dette...virkestoffet paracetamol påvirker ikke fosteret i negativ grad dersom man tar anbefalt dose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...