Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Har ringt 5 forskjellige NAV kontor i dag for å få svar på et spørsmål jeg lurer på..tror nesten jeg også fikk 5 forskjellige svar..Hvilket svat skal jeg liksom forholde meg til?Er det mulig?? Jeg blir sååå frustrert..hvem skal jeg da kontkte for å få svar på det jeg lurer på? Og kan jeg stole på at det svaret jeg får er riktig... Hun siste skulle sjekke det opp og ringe meg..har nå gått en time.. Er det virkelig så vanskelig?? Kanskje noen av dere kan hjelpe? Hvis man har vært sykemeldt 1 år pga yrkesskade, hvilken regler gjelder hvis man må sykemelde seg igjen pga noe annet? Vet at i henhold til vanelige regler så er det 26 uker opptjeningstid. Men vet at det er noe særregler på om det er yrkesskade? Er det i så fall vanlig 4 uker opptjeningstid som gjelder? Men i så fall gjelder det kun hvis du sykemelder deg for den samme yrkesskaden, hvis det er noe annet så er det 26 uker?? Blir litt små gal..prøvd å lese litt regler på nav, men er ikke sikker på om jeg forstår. Kan noen HJELPE
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 på kranglesiden? Neppe... prøv en annen! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg tror det samme gjelder yrkesskade faktisk. Er du sykmeldt i mer enn 52 uker de siste 3 åra (uansett årsak) må du jobbe i mer enn 26 uker for å ha rett på sykepenger igjen. Ellers må du søke rehabilitering, yrkesrettet attføring eller andre former for stønad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå