Gå til innhold

Fant ikke hjertelyden...er 14+2 utifra mensen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal derfor på UL på fredag...er kjempenervøs:-( Har i tilegg hatt småblødninger av og til:-( Uff,jeg krysser fingrene for at alt skal gå bra...snufsh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda. Håper det var på grunn av de ikke fant den, rett og slett. Ønsker deg lykke til på fredag, og håper alt er i orden!

Gjest Orkideen
Skrevet

Det er ikke uvanlig at man ikke finner hjertelyden i uke fjorten, hos en del finner man den ikke før uke 16. Mange fastleger nekter å lete etter hjertelyden før etter uke 16 for å unngå at den gravide skal bli redd hvis man ikke finner hjertelyden.

Så selv om du ikke fant hjertelyden i dag behøver det ikke bety at det er noe galt.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Jordmor fann ikkje hjartelyd hos meg då eg var litt over 16 veker, men sa eg ikkje skulle bekymre meg over det. No er eg 19 veker og var på ul i går. Der fekk me sjå ei aktiv lita jente, så ikkje bekymra deg for mykje!

Skrevet

Mange som ikke vil lytte før uke 20 for den er ikke lett å finne.

Skrevet

DERSOMDU ER OVERVEKTIG ER DETTE IKE UVANLIG, MEN DERSOM DU ER TYNN ER DET RART AT DE IKKE KAN FINNE HJERTELYD ENNÅ.

Beklager det skulle ikke bli med stor skrift.

Håper det går bra for deg og spiren.

Skrevet

Det er derfor min lege ikke ønsket å lytte på meg så tidlig.

Skrevet

Tusen takk for gode svar.Jeg visste ikke at legen skulle prøve å finne hjertelyden i dag,for jeg gikk pga småblødninger.Han sa at blodprosenten hadde steget siden sist så det var nåkk ingen fare. Men når han ikke fant hjertlyden så ringte han til sykehuset med en gang..Han sa at han reagerte på at han burde ha funnet hjertelyden når jeg var kommet så langt..ekkelt dette! Men jeg er glad for at det ikke er så lenge til fredag:-)

Skrevet

Legg inn ei melding til, eg. Det var ei som skreiv at ein burde finna hjartelyd så tidleg dersom ein ikkje er overvektig. Som sagt så fann ikkje jordmor hjartelyd i veke 16 på meg, og eg er 178 cm og 58 kg no i veke 19. Synst det høyres merkeleg ut at legen vart så bekymra!

Skrevet

Ja det er sant det-iallefall utifra svarene dere kommer med..jeg får krysse fingrene for bebisen min:-)

Skrevet

De fleste leger vil ikke høre etter før etter uke 16 (eventuelt 20)

Legen min ville ikke sjekke før uke 20.

Det burde jo være sånn almenn viten blant legene...

Skrevet

Han fant den ikke hos meg heller...men var på UL noen dager etterpå, og der var det en som sprellet og var kjempe aktiv!:) Lykke til!

Skrevet

Så flott-håper det blir en sånn opplevelse med meg og:-))

Skrevet

Hos meg tok det lang lang tid før han til slutt fant den (var 13+5), Jeg hadde egentlig innfunnet meg med at det var for tidlig da vi til slutt hørte den. Er veldig vanlig å ikke høre noe så tidlig.

Skrevet

Jeg er TYNN, er i uke 19......og verken jordmor elr legen klarer å finne hjertelyden,og de har prøvd flere ganger siden jeg var i uke 16,men lillegul sparker som bare det og har vært på rutineUL og alt er bare bra,så slapp av du!!!

Skrevet

Forrestn syns også det er rart at legen reagerte sånn da han ikke fant hjertelyden,legen jeg var til i uke 16 sa at det var helt normalt og ikke finne den så tidlig,men det "irriterte" han at han ikke fant den da,så jeg fik ny time uka etter for han ville finne den (nå bor jeg på en liten plass,så det er ikke så ofte legen får sjansen til å lytte på gravide)...Han fant den ikke da heller og han prøvde lenge og vel både mens jeg lå på rygg på siden og sto,men er ikke noe bekymret over det.

Skrevet

Var hos jordmor i uke 24, og vi fant ikke hjertelyden da heller. Hu sparker og står i, men det var bare ikke mulig å treffe rett på, og da fikk vi ikke høre hjertet...Men snuppa mi er det liv i, så jeg er ikke bekymret!! Krysser fingrene for deg, lykke til i morgen!!

Skrevet

Herlig å høre gode historier-lykke til alle sammen

Skrevet

Er du førstegangs??

Livmora er nødvendigvis ikke kommet så langt opp på dette tidspunktet på en førstegangs, og dette kan være grunnen til at legen ikke hørte noe.

Ønsker deg lykke til, og håper du på fedag får se at alt står bra til med nurket! :)

Skrevet

Nei jeg er 2 gangs.. Skal skrive hvordan det gikk på fredag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...