Gå til innhold

liten krangel med sambo, hvem har "rett"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går hadde jeg halvveis i søvne lagt fra meg to perleøredobber på stuebordet. han stod opp med snuppa på 10 mnd i morrest til en stor forandring.. da jeg stod opp kom han å sa at de nesten måtte dra til legevakta (overdrevet) fordi snuppa hadde funnet en øredobb på gulvet som hun puttet i munnen. det kunne jo gått galt, men det gjorde ikke det. jeg VET at jeg la de på bordet, det husker jeg.

greia er at han ble sur på meg fordi jeg var så uansvarlig at jeg la fra meg sånne små ting der hun kunne få tak i dem. jeg synes det er feil å skylde på meg siden det var HAN som hadde ansvaret der og da, og burde se at det lå noe på bordet, og ta det vekk.. evt se at hun tar det og ta de fra henne.. han mente det var det samme som om han skulle strø rundt seg med fiskekroker...

jeg innrømmet at jeg ikke skulle ha lagt de der, men ga meg ikke på at det i bunn og grunn var han som hadde ansvaret da. han ble dritsur.. burde jeg krype til korset å ta på meg hele skylden, eller har jeg faktisk rett?

teit ting å krangle om men ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gitt meg ganske kjapt hvis jeg var deg :)

Skrevet

Han har ansvaret for å følge med på henne der og da, ja, men man har nok å gjøre om man ikke skal starte dagen med å se rundt om det ligger småting som øredobber rundt omkring... Så jeg skjønner han var så sur på deg, jeg.

Skrevet

Jeg ville ikke fordelt skyld, men heller tatt det som en lærepenge for dere begge:-)

Det er jo rett og slett sånn vi mennesker blir litt klokere en annen gang og heldigvis gikk det bra:-) Det er tross alt det viktigste:-)

Skrevet

Enkelt og greitt: begge to er ansvarlige. Du fordi du la dem der, han fordi han ikke fulgte med:)

Skrevet

jeg hadde nok ikke krangla så mye med han om det...dine øredobbber,ditt ansvar,..

MEN,han burde sett at de lå der..begge to har rett.

Skrevet

Du står mest ansvarlig, han har ansvaret der og da, men er litt vanskelig å sjekke hver en flate og krok for om du skal ha lagt i fra deg noe der.

Skrevet

jeg innrømmet jo at det var delvis min skyld da:P men når jeg har snuppa passer jeg faktisk på henne sånn at hun ikke putter slike ting i munnen.. og de vistes godt der de lå, så han skulle ha sett de selv.. jaja, hvis det er flere som mener at han har helt rett, skal jeg si unnskyld senere :) (æææsj)

Skrevet

Jeg støtter samboeren din mest.

Men skjønner ikke helt at det er noe å krangle om, skjedd er skjedd . og det skjer nok ikke en gang til.

Skrevet

Begge sin feil, men er vel ikke noe å krangle om så lenge det gikk bra!

Skrevet

ja helt enig Kine, og jeg innrømmet min del, men han nektet å ta på seg sin del av skylda. han må jo ikke granske hver krok og oveflate for å se at det ligger to hvite øredobber alene på et mørkebrunt bord, der han satt selv... meeen ja, den delen er min feil..

Skrevet

Du burde ikke ha lagt øredobbene der. Hos oss er det en "regel" at vi ikke legger fra oss ting som kan være farlige for jenta vår. Det er umulig å holde øye med hva de gjør absolutt hele tiden, og de er veldig raske. Hva om samboeren din ser noe, og jenta di putter det i munnen før han får tatt det bort?

Men når det er sagt, burde jo ikke dette være noe å krangle om. En annen gang kunne det vært samboeren din som la fra seg noe. Dette burde være en lærepenge for dere begge.

Skrevet

Nei, det er ikke noe å krangle om, tror nok jeg hadde gitt han en skikkelig en på trynet.

Skrevet

nei det er ikke noe å krangle om, jeg vet det :P det er han som lager krangel av det når han ikke innser at han skulle ha passet bedre på.. men vi er ferdige med krangelen, jeg ville bare vite om jeg var helt på jordet;)

Skrevet

vanligvis er det jeg som står opp med henne, så jeg rydder alltid opp med en gang hvis det ligger ting på bordet. derfor jeg ikke tenkte over det da jeg la de der. :) har lært nå da... :) men han har fortsatt litt feil, hehe:P

Skrevet

Det var da en merkelig krangel..... hmmmm.... Jeg står som regel opp med lillegutt, og begynner alltid dagen med å sjekke salongbordet for ting og tang mannen min har "glemt" igjen. Og det er så og si alltid noe der. Men så får han halvsure beskjeder om det ganske ofte og da, (men det hjeper jo ikke en dr...). "Skylden" er vel dere begges. Når du først hadde lagt igjen noe som ikke var så barnevennlig, var det jo kanskje han som burde forhindret henne i å få tak i det, og heller gitt deg en "skyllebøtte" etterpå?

Skrevet

Jeg mener dette er ditt ansvar. Jeg orker ikke å passe på hva barnefaren driver med når han har samvær her (han kan ikke ha ungene hos seg, så han kommer hit), jeg vet at han ikke legger fra seg ting som kan være farlige.

Jeg syns du er på jordet (ditt uttrykk) :-)

Skrevet

Delt skyld her..

Du burde ikke legge fra deg småting (plutselig er ungen stor nok til å klatre ut av sprinkelsengen og ter en runde før dere står opp.. like greit å legge seg til gode vaner).

Men, han hadde ansvaret der og da og burde "sikret området" før han slapp ungen løs i terrenget ;-)

Skrevet

jeg sier delt skyld

Skrevet

Mest din skyld, men også hans..

Skrevet

begge sin feil synes jeg da. det kan jo skje hvor som helst og når som helst. og det skjedde.

da må man heller ta ansvaret for det og passe på at det ikke skjer igjen.. som jeg tror gikk veldig bra denne gangen. men kanskje ikke neste gang. litt dumt å krangle når sånne ting skjer.

Jeg har oppleved det noen ganger.. og da sier jeg bare unnskyld fra min side og prøver å tenke på barnet i stedet.

men noen ganger har jeg så lyst til å si at sambo har skylda noen ganger.. men det er jo ikke riktig det heller

Skrevet

Jeg ville tatt på meg all skyld! :-)

Hadde det vært omvendt situasjon, hadde du kanskje ment det samme som samboeren din? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...