Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg skal på SPA i helgen, og tenkte å boltre meg litt både på treningsenteret, i badebassenget og i boblebadet, i tillegg til at jeg kanskje skal ta noen behandlinger. Er det noe av dette jeg ikke bør gjøre når jeg er gravid? Jeg vet at man ikke bør blir overopphetet, så det er vel best å styre unna alle badstuene,men er det farlig å bade litt i basseng/ta boblebad? Skal jo ikke ligge der i timesvis heller... Er 15 uker på vei og har ikke noe særlig mage enda, og jeg er vant til å trene og bevege meg, og formen er superfin, så sånn sett er det ingen hindringer...Noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jeg var på SPA for to helger siden. Jeg var i badebassenget, boblebadene og hadde behandling. Det gikk veldig fint. Pass på å ikke sitte for lenge i boblebadet,for det kan medføre blodtrykksfall. Kos deg!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 jeg ville ikke tatt boblebad. det har i allefal jeg fått anbefalt. Hjemme kan man gjøre det men ikke når du ikke kan justere vanntemperaturen selv... men lykke til med alt det andre. hørtes helt fantastisk ut
Stoltmai mamma:) Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Heisann... Jeg ble annbefalt av legen min om å helst holde meg unna offentlige bobblebad, grunnet infeksjonsfare.. om jeg hadde hjemme va det bare å bade, for da badet man ikke i alle andres "skitt" om man kan kalde det det...
Ronja R. Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Fikk selv deilig behandling for noen uker siden. Du må bare si fra på forhånd at du er gravid, det er noen eteriske oljer og noen massagetekniker som ikke skall brukes under svangerskapet. Kos deg!!
Phantom´ Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Var på spa i helgen, og der sa de følgende; Gravide bør ikke ta boblebad mens det bobler. Sitt gjerne i det varne vannet når det er stille, men ikke når det bobler. Boblene kan gi vibrasjoner som KAN sette igang rier og dermed fødsel. Selv satt jeg i toppen av trappa i boblebadet. Der er det ingen dyser, men jeg fikk bobet bena, og de var deilig. Det finnes forøvrig mange spa-behandlinger som er spsiellt tilrettelagt for gravide. Skal du ta badstu bør du sitte der kun kort tid av gangen, og ha med den en "ledsager" i tilfelle du skulle bli uvel. Jeg prøvde meg med noen få minutter både i badstu og dampbadstu, men for meg ble det litt hot, og jeg ble litt svimmel, så da regner jeg med at kroppen min ikke syntes det var noe stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå