Gå til innhold

Hvor er det blitt av allmennkunnskapen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på frokostquis på tv 2 og der er det to programledere som er så hyper at det halve kunne vært nok. Trenger ikke være så infernalskt godt humør på morran vel....

men så var det allmennkunnskapen. De to jentene i studioet fikk en del spørsmål om kjendiser osv, der svarte de fort og enkelt.

Men "Hvem var konge i Norge i 1905?" der stoppet det gitt. Er dette et vanskelig spørsmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er med på frokostquiz er vel ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen... *generalisere*

Skrevet

Det er et latterlig program....

Nei, det er ikke et vanskelig spørsmål. De fleste som har fulgt med på skolen burde kunne såpass..

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig, men det er vel ofte en sammenheng mellom pr-kåte jenter som melder seg på sånne programmer og interessefeltet...

*Fordomsfull*

Skrevet

Når det kom spørsmål om hvem Ivana hadde vært gift med våknet de begge to - jeg kan, jeg kan!

Men kongen i 1905 burde vel ikke være så grusomt vanskelig- være seg om man kan litt om historie til Norge eller kongerekka...

Skrevet

Tror også at det har litt med at det er tv også jeg. at man får litt jernteppe foran kameraene.

hmmmmm det er haakon sant? *sjekke for sikkerhets skyld*

Skrevet

Grå..

Ja detkan jo hende at det er enklte som får jernteppe, men da et selektivt et. *husker alt som har med kjendiser å gjøre men ikke historie*

ja det er Haakon:o)

Skrevet

Skal si dere det, jeg, at man FÅR hjerneteppe!! Alt blacker ut... På en uforklarlig måte. Skikkelig ekkelt er det!

Jeg var SÅ kjepphøy og tenkte om deltakerne at GUD så dumme.... Dette var for lenge siden da, da det het Ordjakten. Tror faktisk det er 4 år siden jeg var med. Jeg var virkelig, VIRKELIG høy i hatten og tenkte at jeg kom til å vinne hele driten... Lett som baaaare det!

Så kom vi til den delen som het kryssord! Jeg fikk opggaven "Sted man lager ost og andre melkeprodukter" på 6 bokstaver, med i som siste bokstav...... Enkelt, sant?? Hva svarte jeg...? YSTERI!!! TOTALT borte vekk. Beina rista og jeg skalv og det var varmt og uff. Og ja, jeg er SMART!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...