Gå til innhold

Har du et tips til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg drevet med adventskalenderpakkekjøping i noen år (vel, vel...ikke sååååå mange, da...), og i starten var det egentlig lekende lett. Men nå har jeg en følelse av å repetere meg selv, altså! Det som til nå har vært gjengangere i pakkene er hårstrikk, spenner, hårbøyler, tusjer, blyanter, små skriveblokker, viskelær, godteri, billige smykker og armbånd og diverse dilldall...

Jeg kjenner at jeg trenger ny input her!

Har blitt litt ensporet.... :-)

Er det noen som har tips til noe annet jeg kan pakke inn????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sokker og strømpebukser er staselig, men litt dyrt. jegh ar gitt ham lydbok en helg for eksempel - jeg vet at det er dyre ting altså, men jeg liker bedre noe som varer i ire år, enn noe som han egentlig ikke liker. i fjor fikk han de "biler" bilene, det var stas!!

opplevelser da? om du orker, så blir jo ungene glad for det også. jippi "Vi skal til tante AIna i dag" for eksempel ... ha ha ha ha tante Aina, ar et fint tante navn!

Skrevet

Jeg har vel stort sett pakket inn det samme selv til mine barn og kjenner at "angsten" melder seg... Ikke lenge før adventsstasen må opp i vinduet.

I forfjor ble det utført nokså mange rampestreker av de største travelbarna, og jeg er som regel konsekvent. Trusselen om å ikke lage adventskalender ble satt ut i livet. Da lagde eldstejenta en selv. Det var litt skjønt.. Lapper i en skål med aktiviteter for adventstiden. Det ble riktig så koselig å trekke en lapp for hver dag.Tror ikke vi har hatt så mye "juleverksted" her i huset noen gang. Ikke alt kunne gjennomføres - men vi hadde det riktig moro med lappetrekking. Et rimelig tips!

I år sysler jeg litt med tanken om å lage en julefortelling til barna mine og er såviddt begynt på prosjektet, så det er ikke sikkert at jeg blir ferdig denne julen:-)

Skrevet

Har blant annet kjøp en boks med lydbøker, Mormor og de 8 ungene.

12 cd`er fordeles til 2 barn. tror det blir veldig koselig!

Tannbørster må alle ha så hvorfor ikke pakke inn det? Finne noen fine som de vil sette pris på :o)

Aktiviteter er jo kjempefint. Så i en Nille-reklame at de hadde noe småtterier i en pakke til 39,-, det skal jeg kjøpe i dag. Passe på at det er en lørdag eller søndag sånn at vi kan male/pynte samme dag.

Skrevet

Så koselig det hørtes ut Travelmor:-)

Kanskje vi også kan få høre den her inne, når den blir ferdig?

Inspirasjon er fint og skrevne ting er min favoritt:-)

Skrevet

Takk, her var det mange gode tips. Har noe allerede. Bruker å kjøpe ting av og til gjennom hele året. Tenkte å kjøpe nye playdoo eller fingerfarger som en helgekalendergave som begge ungene kan ha sammen. Dette blir første år med kalender for lille snuppis så jeg gleder med.

Skrevet

Heisan urtete

Ja jeg har noen tips da vet du. Jeg pleier å ha en kombinert gave/ opplevelseskalender jeg da. Har en fin kalender hvor det står på lapper hva som skal skje,,,,,,,,,,,

Feks lage pepperkakehus

Dra på julemarked ( moro for mor også)

Teatertur

bake pepperkaker

rulle marsipan

sette ut grøt til nissen

skrive julekort

velge julefortelling

være med mor på juleshopping

kinotur

se en film hjemme

osv

send en tegning til noen du er glad i

noen ideer fra meg, det har vært veldig stas her hjemme!

Skrevet

Jeg er en stor fan av Panduro jeg da. Særlig til småjenter er det morsomt å kjøpe sett med perler osv og dele dem opp i flere småpakker. Ellers har jeg kjøpt badeskum i liten flaske til storebror, små badeleker til minstemann, stempler til storebror, pakke med flere biler til minstemann som deles opp i små pakker. Aktiviteter som pepperkakebaking og billetter til Putti Plutti Pott blir det også.

Vi leser dessuten Jostein Gaarder på sengen når det er advent, Julemysteriet. Ellers var det å lage en egen julehistorie med 24 kapitler en god idé.

Skrevet

Jeg prøvde meg på en ny variant i fjor. I noen av posene la jeg små lapper med " i dag får du bestemme middag", eller "dessert i dag- ditt valg". Jeg la også lapper med tur på kino, eller lekeland. Syntes det var litt morsomt å ikke bare ha pakker, hvis du forstå hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...