Gå til innhold

Hva serverte dere i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal arrangere dåp 3.februar, men begynner så smått å planlegge!

Vi "må" ha mange gjester, ca 40-50, så vil gjerne ha forslag til mat som er enkelt, men godt?? =))

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koldtbord er enkelt... DA kan du sette sammen selv hva dere har lyst på.

Vi serverte :

Forrett: Blomkålsuppe (hjemmelaget)

Hovedrett: Oksesteik (fra eget oppdrett) med poteter, grønnsaker og saus.

Dessert: Hjemmelaget karamellpudding ;)

Skrevet

Vi hadde navnefest og serverte tapas. Nydelig mat som kan forberedes flere dager i forveien.

Skrevet

Koldtbord

Skrevet

Ja, koldtbord er jo kjempegodt! Vil egentlig helst ha det, men til 40-50 mennesker? Vil jo ta kjempelang tid å lage i stand all den maten....og hvis man kjøper det så vet æ det koster 100 kr pr person..............så altså 5000kr.....dyrt for oss trur æ...

Andre ting..?

Skrevet

Det er faktisk ganske mye av maten du kan gjøre i stand 1-2 dager før. Kommer akkurat an på hva dere bestemmer dere for at dere vil ha på koldtbordet... Dere kan vel spørre om litt hjelp også kanskje?

Skrevet

Vi hadde snitter, men så var vi bare 25 stykker. Ville kanskje gått for gryterett av noe slag til så mange, biff stroganoff/m ris og salat eller lapskaus kanskje....

Skrevet

vi skal ha hjemmelaget elggryte og ris, og så rundstykker og forskjellig godt pålegg som et koldtbord! skal ha dåpen 1.nyttårsdag

Skrevet

Når det gjelder koldtbord er mye gjort av seg selv...

* Ferdige karbonader - kun varmes i ovnen.

* Stekt kylling - kun varmes i ovnen

* Rekesalat - kjøp ferdig

* roastbeef - kjøp ferdig oppskjært.

* Potetsalat - kjøp ferdig eller lag selv - fort gjort!

* Flatbrød/brød/rundstykker - kjøp ferdig

* Helstekt ørret - bestill.

* Spekemat - kjøp ferdig.

* Eggerøre -fort gjort!

* Aspik - lag dagen før!

* Skinke - kjøp ferdig.

Salat lages samme morgen...

Sylteagurk, remulade, majones,smør og div annet tilbehør:o)

Fort gjort og veldig godt...

Skrevet

Vi hadde koldtbord. Fikk mamma og svigermor til å lage noe, også ordnet vi resten selv

Skrevet

Ja, en gryterett av noe slag er jo overkommelig=) Tror kanskje det er best med EN rett liksom....Vet bare at æ kommer til å stresse mæ ihjel hvis æ føle det blir mye....blir litt fort stressa, hehe...

Skrevet

Vi skal ha barnedåp på søndag og skal ha gryte siden vi blir nesten 40. Det blir ikke kjempedyrt egentlig.. Kjøpt kjøttdeig på tilbud og stekt opp også frosset ned. Det er enkelt å lage stand også:-)

Skrevet

jeg smurte snitter, og varmet karbonadene rett før severing, så de var varme.

hadde kake, frukt og tvist til kaffen...

vi var vel ikke mere enn 25 i stort og smått.

Skrevet

1.gang koldtbord og kaker

2. gaang smörgåstårta og kaker

Skrevet

Fngermat og mousserende nå vi kom fra kirken, en fin måte og mingle og introdusere familiene for hverandre=)

Vi hadde

Grillede kamskjell i appelsin og koriander saus

Grillede asparges som var intullede i parmaskinke

Røketlaks på snøfrisk og brød

Små kyllingspyd

Crustini med tapenade og tomatsalsa

Scampi

Mousserende og Ringi Eplejuice

Det går utmerket å lage kald fingermat dagen før.

Etter det satte vi oss til bords og da serverte vi Provencalsk lammegryte med potetpure og brød.

Vin, ringi eplejuice og vann

Dette var også forberedt dagen før som vi varmet opp når gjestene minglet og spiste fingermat.

Kakebord til dessert som vi ba familiemedlemmer bake til...

Enkelt, men fint=)i

Skrevet

Vi hadde snitter første gang og koldtbord denne gangen - like greit begge deler.

Skrevet

jeg handlet inn mat, brus,kaffe og te og brukte 1400kr på matbutikken.

Vi var 35stk hadde dåp på søndag, sendte med tanten min endel mat hjem, og har fortsatt igjen endel mat selv, og da har vi spist det både når vi kom hjem på søndag, til lunsj og middag i går og blir vel lunsj og middag i dag og:)hehe

Serverte pastarør, stekte røkte kjøttpølser - alt blandet med grønnsaker du liker - JEG brukte brokkoli, gul paprika, rød paprika, purreløk, mais, ananas, røde bønner (kidneybeans), dette ble kuttet opp og var "rått", mens pastaen naturlig nok vart kokt og pølsebitene stekt. - Bland alt sammen oppi boller. Også kjøpte jeg rundstykker som vi stekte opp og hadde ved siden av + smør og div dressinger + ketchup sånn at det er litt barnevennlig ;) Hadde bedt div slektninger ta med kake og ba mamma og tante stille med hver sin grønne salat til middagen m/ blandinger av salat typer, solsikkefrø, stekt sopp, sukkererter, asparegesbønner osv. balsamico, hvitløksdressing, oljedressinger ved siden av.

Ble veldig bra,alle ble mette, vi fikk masse rester og det kostet meg 1400kr inkludert brus (som vi også fikk masse til overs av) kaffe og te.

Skrevet

Fikk to venninner til å hjelpe meg med maten, så ble det ikke no stress for meg:)

Skrevet

Vi skal ha biffstroganoff/-med ris:) Enkelt og greit:)

Skrevet

Her i Trøndelag er sodd ganske vanlig. Vi hadde det med brød til. Godt og enkelt - spesielt siden vi ikke hadde det hjemme ;)

Skrevet

To svære kjeler med hjemmelaget lapskaus=)

Ble nydelig! Men det tok omtrent hele dagen i forveien å kutte grønnsaker og kjøtt, så skulle gjerne hatt litt flere assistenter...

Men veldig enkelt og greit å lage den type mat, gryter av alle slag egentlig.

Skrevet

Snitter og kaker

Skrevet

fant en halv elg i frysern vår, så lagde elg-gryte til 50! :):) enkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...