Gå til innhold

Junior hadde kamerat-besøk igår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår morges avtalte phantomet med mammaen til en annen gutt i barnehagen at gutten skulle bli med Junior hjem. De to guttene gledet seg veldig, og startet leken sammen umiddelbart. Til neste år er det bare disse to guttene og 5 jenter som blir igjen som eldst, så det er greit om de "finner" hverandre før den tid...

Da jeg kom for å hente gutta om ettermiddagen skjedde det noe trist.

Gutten som Junior leker mest med for tiden, som er ett år eldre, skjønte at Junior skulle ha med den andre gutten hjem. Og han ble fryktelig trist. Ingen gråt eller noe, bare fulgte med gutta med tårevåte store øyne. Og prøvde å fortelle at han skulle bli med noen andre hjem...så det så....men denne andre hadde allerede dratt avgårde med et annet barn.

Da fikk jeg vondt i hjertet, og rinte til mammaen til denne gutten for å spørre om også han kunne bli med oss hjem. Foreldrene kom i samme øyeblikk frem til barnehagen, så vi fikk snakket sammen, og de var tydelig takknemlig for at sønnen ble inkludert. Det har visst skjedd mye vedr. det sosiale rundt denne gutten som har vært vanskelig.

Så enden på visa ble at Junior fikk med seg to kamerater hjem. Vi hadde suppe og pannekakefest, og gutta lekte kjempebra sammen oppe på rommet til Junior.

Da det var tid for henting ville ingen av gjestene hjem med foreldrene, men tilslutt gikk det greit, da de skjønte at suksessen ville bli gjentatt en annen dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig å inkludere ja:-)

Jeg som bare har jenter, vet jo at jenter er jenter verst og har vært beinhard på akkurat det. Alle eller ingen.....selvfølgelig med sunn fornuft. Noen ganger er det en, men som regel er det to eller tre til:-)

Det er kjempehyggelig å ha huset fullt av unger og ungdom. Jeg ser på mine to store og de vet at de alltid kan ta med venner hjem. De får gjerne middag og kvelds før de rusler hjem. Nå når de store er blitt store, så er de også mye på farten og da sitter vi hjemme og skulle ønske de var der:-)

Men så kom jo lille rosa og snart er det hennes tur til å ha venner med hjem:-) I ettermiddag får hun besøk av en liten og ny venninne som er 2 mnd yngre. Hun er niesen til en guttekompis av min eldste - det er såååå hyggelig og jeg gleder meg til å se alle sammen:-)

Skrevet

Så fint at du skjønte at det ble vanskelig for den "faste" kameraten til Junior og at du var romslig nok til å ta med deg ham også spontant. Skjønner at foreldrene hans ble glade for det, dessverre er ikke det noen selvfølge at folk tar hensyn når noe først er avtalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...