Gå til innhold

Når sluttet barna deres med bleie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 2 år + 8 mnd og har nettopp begynt å vise interesse for potta si! Han har tisset et par ganger på potte i barnehagen, men hjemme virker det som om han ikke gidder...Og hvis vi skifter bleie, blir han helt vill hvis han ikke får på ny bleie med en gang den gamle er tatt av...Vil ikke gå naken, eller med truse!

Åssen var/er dette med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår nektet å sitte på potte, så den har ikke vært mye i bruk. Har aldri stresset med bleieslutt. >En dag sa han bare att mamma i dag skal ikke jeg ha bleie på. Han var da 3 år og 3 mnd. Dette er nå 5 mnd siden og han har kun hatt 3 uhell. Flinke gutten min. For 2 uker siden spurte jeg han om han ville sove uten bleie, men de ville han ikke. Å for 1 uke siden sa han når jeg skulle til å ha på han bleie for natten att nå hadde han sluttet med bleie på natten. Har ikke hatt noe uhell enna :) Så han har fått styrt dette her helt selv og det har gått overaskende bra synes jeg. Lykke til :)

Skrevet

Mi jenta slutta med bleie da ho var litt over 2 år, men brukte da enda bleie i utetiden i bhg og på kjøpesenter osv. Sånn var det i noen måneder til, før ho kasta bleia helt!

Riktignok hadde ho bleie på natta til ho var nesten 3 år.

Skrevet

Da får vi bare ta tiden til hjelp her.... Jeg har jo hørt at de "skal" styre det litt selv, men var litt bekymret for hvor lenge de skulle styre det selv! Men da legger jeg ikke så mye i det ennå....Han viser iallefall litt interesse, så da tar jeg det med et smil!

Takk ;)

Skrevet

Mini er 3 år og 2 mnd bruker fortsatt bleier..Han viser ingen interesse enda..Ingenting vi stresser med :)

Skrevet

Vi prøvde å motivere gutta fra de var ca 3 år, men eldstemann var 3,5 år og lillebror nesten 4 før han bestemte seg for å gi seg. (Vi hadde prøvd å la de gå uten bleie, men de tissa bare uten å bry seg om at de ble våte)

Fra den dagen de bestemte seg hadde de aldri uhell.

Skrevet

Gutten vår fikk potte i julegave rett etter han fylte 2 år,- brydde seg ikke noe særlig men den sto alltid fremme slik at han kunne prøve og bli kjent med den om han ville..

Etterhvert syns han det ble det kjempe stas og ville oftere og oftere..Det tok 5 mnd før han var uten bleie, det passet bra siden det var sommer og kunne tisse i busken når han måtte.

Han sluttet med nattbleie samtidig siden han likevel var tørr hver morgen.

Det med alder i forhold til bleieslutt tror jeg vi må slutte å henge oss oppi alle sammen...det skjer når de er klar :) Enten de er 2 eller 5 :)

Skrevet

elstemor slutta med bleien sommeren hun var 2,5 år

lillemor er 21 mnd og er veldig opptatt av å gå på do,men bleiefri blir hun nok ikke før til sommeren.

ikke helt den store kontrollen ennå,men er jo en god start:o)

Skrevet

Snuppa er 22 mnd og det ser ut til at hun blir bleiefri snart(iallefall på dagen).

Hun styrer dette selv og ber om å få gå på do så da er det bare å følge opp. Stresser ikke i hele tatt, men gjør det til noe trivelig :-)

Skrevet

Lille blir 3 i desember, men er ikke noe glad i å gå på do. Var litt flink til å bæsje på do i sommer, men så ville han plutselig ikke mer. Prøvde en dag å ikke ha på bleie, men han klarte å tisse seg ut 3 ganger på to timer, i tillegg til at jeg prøvde å sette han på do flere ganger, og han blei så lei seg...så han er nok ikke helt klar ennå, nei...

Skrevet

sønnen min slutta først når han var 2år og 5 mnd, var helt tørr i 2 uker, men så fikk han et kraftig tilbakefall...:(

slutta helt 1. dag i bhg. da var han 2 år og 8mnd. vi brukte aldri potte, men doring, og den fikk han når han var 14mnd.

har alltid vert opptatt av at han får bli med på do, så kanskje han skjønner bedre hvor tiss og bæsj egentlig skal være:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...