Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Noen av dere som har begynt å melke puppene deres? Jeg har fire uker til termin og om kveldene melker jeg meg litt, for å få produksjonen i gang. Jeg skal mest sannsynlig ha KS og da vil ikke nødvendigvis ammingen komme i gang av selg selv siden det ikke er en fødsel med en operasjon, og tenkte at det i den forbindelse sikkert er veldig lurt, så slipåer en (muligens) å plages.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 miste du ikkje råmelka når du "melke" deg på forhånd, den som e så viktig og næringsrik for babyen...????
Krokodillemor Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Jeg tror ikke melking før fødselen fører til noe annet enn lekasjer. Mener å ha hørt at man kan få en nesespray som hjelper melken å komme ut etter fødselen hvis den ikke kommer av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Tror ikke jeg ville gjort det nei, da tror jeg du mister råmelka!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 råmelka har vell ikke den store betydningen.. hva med de som ikek blir ammet da? -får jo ikke råmelk de
kokosyklus Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Vet venninnen min gjorde det. Hun fikk melk tidlig og trodde hun måtte melke det ut. Jordmor sa hun ikke skulle gjøre det. hun sa den viktigste årsaken er at man kan sette igang fødselen ved å gjøre det:) man frigjør det hormonet ved å massere brystene. Ellers mener jeg hun sa at råmelken ikke blir produsert før babyen er født. Skjønner tankegangen din, så hør med jordmor om det er fare for at du mister melken før fødselen hvis du lar være å massere...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Det stemmer nok ikke at du mister den såkalte råmelken, dette er jo det som kalles heksemelk, som ikke er ekte melk som alle gravide kan begynne å lekke mange mnd i forkant av fødselen. Tror dessuten at det er en myte at du setter i gang fødselen ved å melke, det skal nok mere til enn som så .... Det kan nok være greit å sette igang prosessen om det skal foretas KS. Hvorfor ikke ....
calalalala Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Jeg har også hørt fra jordmor at man ikke skal framprovosere melk av puppene fordi det kan føre til rier. Så har fått beskjed om å holde både meg og samboer unna dem;)
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Hvorfor gjør du det da? Står ingen steder at man bør gjøre det, så er bortkastet tid spør du meg... Dessuten er det babyen som regulerer melkeproduksjonen når du ammer det, så det er noe naturen selv ordner opp i. Og det er velkjent at det kan framprovosere rier, er de som gjør dette under fødselen også for å få fortgang i fødselen. Det er jo ditt valg, men ser ikke noe poeng i å gjøre det jeg nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå