Gå til innhold

I går var det en glad gutt som kom hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk så lite som egentlig skal til for å forandre en helvetes hverdag til noe positivt og fint. Han var så glad da han kom hjem - det er lenge siden han har fortalt og fortalt og fortalt... han var nesten ustoppelig, det var en god opplevelse for oss, og helt sikkert en lettelse for dritgreigutten.

De satte i gang tiltak med en gang, og har valgt å satse på fellesskap ( jeg smiler jo litt av at det ikke er gjort før, men men). Det er deilig at de tar det på alvor, og at de er lutter øre for innspill fra foreldre.... I dag har jeg ringt og takket klasse forstanderen for at de tar det på alvor, og poengtert at jeg håper det blir fulgt opp lenger enn ei uke. DEt blir nok det, men jeg kjenner at jeg skal henge litt både på mail og telefon ei stund.

Også fikk jeg snakket med hun som er sosiallærer på skolen i går. hun sitter i lederteamet på skolen, og ble også glad for at jeg informerte om hva som foregår. Vi ble enige om at hun ikke skulle gjøre noe som helst på ei stund, men være den som følger det opp om noen uker.... det er jeg glad for, så får vi se om det blir gjort - jeg er el ikke flinkest i verden til å stole på at de holder dettte ved like, men jeg håper i det lengste, og skal hjelpe dem med å huske det.

Det hjelper å kjempe litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint!!! Nå ble jeg glad! Tenk så deilig for gutten å ha en fin dag etter alt han har vært igjennom. Måtte hver dag som kommer bli bedre enn de som har vært!

Veldig lurt å følge opp i ettertid, dritgrei! Jeg hadde heller ikke stolt på at skolen holder det ved like - man har ingen grunn til det når sånt har skjedd....

Jeg krysser fingrene for at dette er starten på en fin skolehverdag for dritgreigutten!

Og du - du er kjempeflink!! :o)

Klem!

Skrevet

Så flott å høre at det går den veien!!! Da er det grunn til å smile, selv om man bør følge opp med argusøyne. Men positivt at det skjer noe:-)

Hilsen hun som stort sett alltid har halvfulle glass istedetfor halvtomme. Det er nemlig en fin ting som hjelper en gjennom tøffe dager:-)

Og sånne ting som dette gjør meg glad:-)))

Skrevet

Så deilig å oppleve at det har tatt deg på alvor!

Du har vært veldig veldig flink min venn!!!

Nå håper jeg at gårsdagen bare er en av mange flotte morsomme dager i dritgreiguttens skolehverdag...Han har fortjent det aller beste!!!

Skrevet

Så flott :0) Håper virkelig at fra nå av blir det bare greit for gutten din på skolen..Lykke til videre :0)

Stor klem :0)

Skrevet

Flott at gutten din har det bedre på skolen. Håper det fortsetter!

Det som er flott er jo at skolen nå er blitt oppmerksom på ham. Det er så viktig at barn blir sett.

Det er helt sikkert at vi som foreldre må kjempe dersom vi aner at barna ikke har det greit. Jeg har selv jobbet på skoler og vet at det ikke alltid er lett å få med seg alt.

Har som foreldre forholdt oss til to barneskoler/SFOer og en ungdomsskole så langt. Det er nok ikke alltid like lett i skolen i dag med mange barn per voksen. Synes likevel den skure og gå holdningen har gått litt mye igjen oppi gjennom. Er også overrasket over enkelte lærere bare vil se det positive. Særlig innenfor administrasjonen er det viktig å holde fasaden utad..

Det er ganske farlig å fortie kritikkverdige forhold. For meg virker det som om varsellampene må lyse hele tiden for at ting skal bli tatt tak i.

Skrevet

Så fint at det hjelper å si i fra og så fint at det er de "innlysende" tingene som gir suksess. Det klarer de jo kanskje å videreføre også... Du har sikkert rett i at de må holdes i ørene, men når det er de "enkle" tingene som fører frem, så er det lettere å finne tilbake til dem når fokuset glipper.

Hurra for mammaer som står opp for barna sine og som får ting til å skje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...