Gå til innhold

Fjellpulken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er noen forskjell på den pulken som XXL selger til 5000 og den som alle andre selger til ca 7000? XXL får jo av og til produsert egne versjoner fordi de er så store, dermed er det vanskelig å sammenligne direkte. Vet ikke om dette gjelder Fjellpulken, men hadde jo vært kjekt å vite....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har klart å finne ut av så er dette en og samme pulk, men at det er noen forskjeller i materialene i den siste (dyreste) - vi måtte til slutt ringe inn til Fjellpulken selv.

Vi har droppet hele fjellpulken og kjøpt oss en Nordic Cab Helårspakke, fra Hamar Produkter. Og vi gleder oss til å ta den i bruk. Denne er en kombinert pulk og sykkelvogn (sparer oss for plass i boden) og den har full liggestilling (både som sykkelvogn og pulk), samt at barnet/a (det er plass til 2) kan sitte oppreist og fastspent i seler. Da kan vi jo bruke den lenger.

Vi er jo ikke så ekstreme på de lange fjellturer, men går en del på ski i løyper. Og har med en del bagasje, slik at vi kan ake litt, grille og kose oss i løypa, og denne vognen har plass til litt bagasje.

Samtidig er vi veldig aktive med sykkel (som du sikkert har fått med deg) så den vognen passer for oss helt perfekt.

Du kan ta en titt på denne på www.nordiccab.no

Skrevet

Den var interessant, nordic cab altså.

Jeg lurer veldig på hva vi får bruk for eller ikke. Vi har også pleid å gå en del på ski og ikke minst å sykle, selv om jeg ikke akkurat har meldt meg på birken.

Det jeg er veldig i tvil om er hvor lange turer vesla syns det er gøy å være med på. Akkurat nå er hun veldig opptatt av å få utforske verden på egen hånd, så jeg kan tenke meg at hun vil bli utålmodig i en pulk, men hvem vet hva hun syns om en uke eller en måned...

Det andre spørsmålet er jo om det blir noe snø her i lavlandet eller ikke. Selv om vi har tilgang til hytte så reiser vi jo ikke opp dit hver helg akkurat, og jeg gidder ikke å kjøpe en pulk til mange tusen, bare for å bruke den noen få ganger.

Har dere sett noen som har gått på ski med barn i meis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...