storemei Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 hvor mye er det vanlig å betale dagmammaen pr mnd? Svart dagmamma, full plass - 7-16.30 el 17.00.
Leetha Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 tror ikke de har lov til å ta mer en 200 kr dagen så svart blir vel 4200 eller no der.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Har lov til? Nå er vel ikke de som jobber svart akkuratt under noe bestemt lovverk, så de kan strengt tatt ta så mye de vil.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Har hørt at hvit dagmamma kan ta mellom 30-35 i timen, men maks 250 per dag.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Her betaler vi 3500,- hvitt. Da kan vi trekke fra noe av det på skatten også!
Leetha Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 nå tenkte jeg på hvit dagmamma, leste litt fort, så ikke at hun mente svart, så beklaaaager så mye. de jeg veit om her har før tatt 200 kr dagen, men kan godt tenkes det er 250. svart så kan jo dere komme fren til en enighet sammen.
yret Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Jeg stilte det samme spørsmålet inne på dagmammaforumet (Østlandet), og fikk da svar fra to stk. som tok henholdsvis 5000,- og 6000,- (hvitt) pr mnd. Masse penger. Håper virkelig vi får barnehageplass!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Du vil jo få kontantstøtte på 3200(?), så det var ei dyr dagmamma. Vi har fått dagmamma, hvitt - koster 3500 kr her i Tromsø.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Jeg ser litt annerledes på det.... Dersom du har barnet i bhg får du jo ikke kontantstøtte, og må betale ca 2500 for full plass. Har du barnet (under 3 år) hos dagmamma får du kontantstøtte, 3200, som du kan "trekke fra" på dagmamma beløpet. Hvis du betaler 4500 for dagmamma, bruker du kontantstøtten, som du får av staten, 4500 - 3200 =1300 kr. For 1300 kr får du ikke full barnehage plass for ivertfall...
Mammapudding Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Hmm..da jeg jobbet som dagmamma tok jeg 3000 kr i mnd..Var kanskje billig jeg da:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Jeg synes ivertfall det. Hvis de du var dagmamma for fikk kontantstøtte hadde de jo 200 kr tilovers og måtte egentlig ikke ut med ei krone for barnepass, kontra de som har barnet i bhg.
Mammapudding Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 Ja da hadde de nok penger tilovers..hehe, skulle jo ha visst at jeg kunne tatt mer..hadde ikke akkurat god råd;-) Men gøy var det i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #13 Skrevet 14. november 2007 Kan ikke helt se det på denne måten synes jeg.. Joda, man bruker kontantstøtta til å betale dagmammaen, men du får jo et litt annet pedagogisk opplegg i barnehagen da. Der betaler du for at utdannede pedagoger skal passe barnet ditt, og det følger også en sikkerhet med, barnehagene må følge regelverket. Mens hos en svart dagmamma har du ingen rettigheter, og ingen sikkerhet. Derfor blir det billigere enn en barnehageplass. Kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor noen vil bruke en svart dagmamma jeg da. En hvit koster ikke mye mer, for de betaler ikke mye skatt, men da har du rettigheter. En hvit dagmamma er registrert og skal sjekkes opp av kommunen med jevne mellomrom, du kan trekke av en del av utgiften på skatten og du kan faktisk klage på henne til kommunen og de må sjekke opp forholdene hvis du ikke er fornøyd. Hvorfor skal en ta til takke med mindre enn det for sine barn?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #14 Skrevet 14. november 2007 Ja . dyrt er det med dagmamma, men det er jo en utrolig ansvarsfull jobb og tar vare på det kjæreste du har. Hadde alle her ,som synst 4000 kr i mnd , ville tatt på seg en jobb fra 7 til 16.30 hver dag. Jeg synest det er utrolig dårlig betalt,jeg fikk 40 kr i timen og gjorde det fordi en bekjent var i knipe. Jeg er utdannet barnepleier, og liker velig godt å jobbe ned unger, men vill også ha litt fortjeneste på en mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå