Gå til innhold

Bekymret... (samme som 1. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg testet svaaakt positivt idag.. Og ja, jeg vet at en strek er en strek, men er jo bekymret alikevel.. Hadde en SA for 5 uker siden, den 8. oktober..første menstruasjonsblødning (om det i det hele tatt var det?) etter det var rundt 2 uker etter SA. Den 22. oktober. Var endel kvalm forgje uke, så tenkte jeg skulle ta en test, men den var negativ.. På lørdag ettermiddag begynte jeg å blø, en menstruasjonslignende blødning igjen.. Blødde søndagen også, men natt til mandag sluttet det igjen.. og har holdt seg borte siden det.. Så knappe 2 dager altså.. tok en clear blue nå i kveld, og den var svakt positiv, men jeg er jo redd jeg har hatt en SA igjen, og at HCG er på vei nedover igjen, selv om jeg testet forgje uke, torsdagen om jeg ikke tar feil. Da var det en billigtest (er ikke de mer sensitive for hcg?).. Er det noen der ute med erfaring? Kan det ha vært en SA? Legetime er allerede bestilt, og skal dit på torsdag, men jeg trenger noe å roe meg ned med i mellomtiden.. Skal ta en ny test, enten på morgenurin om et par dager, og hos legen evt.. Uff.. håper spiren kan holde seg på plass denne gangen. Jeg klarer ikke å glede meg, er bare bekymret.. Håper noen kan komme med positive erfaringer, om noen har vært i samme situasjon.. Og noen som vet ang. termin evt? Jeg aner ikke når jeg skal regne fra i og med at jeg har hatt 2 blødninger etter SA.. som da altså var 5 uker siden.. Har forresten testet neg. på graviditetstest igjen en uke etter den SAen, så det er ikke noe som "henger igjen" etter det.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :)

I og med at testen var svakt positiv så er det bare å teste igjen om noen dager. Er streken sterkere da, så stiger hcg.

Jeg sliter med sa selv, hver gang jeg blir gravid, så har desverre ingen positive erfaringer. Snakk med lege og få hjelp, det er sjeldent at det er noe galt, og legene kaller dette bare for max uflaks.

Er desverre noen som aborterer noen ganger før det går bra.

Ja, de billigtestene er mer sensitive enn cb :)

Lykek til da :)

Skrevet

Tusen takk for svar lioevr 20pp :)

Jeg tok en test til idag, på morgenurin, men den var ikke sterkere enn den igår kveld, så jeg vet ikke.. den burde vel kanskje være det? Jeg får bare krysse fingrene og håpe.. Siden billigtesten ikke slo ut på torsdag, og blødningen begynte lørdag, kan det da være håp om at det var en festeblødning jeg hadde? Hvordan er festeblødningene? Grugleder meg til legen imorgen.. Håper jeg får litt oppfølging siden jeg hadde SA forgje gang også.. Flere som har innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...