Gå til innhold

Får ikkje sove..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har hatt ein utruleg lang dag i dag, og sovna heilt utkjøyrd klokka 22. Ein time seinare vakna eg av at dotter mi hosta til ho kasta opp. Det gav seg etter ei stund, men eg har ligge våken eit par timar. No var det berre å stå opp att. Eg blir så kvalm når eg er trøytt.. Andre som er våkne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei.. Jeg er også søvnløs, og det er så utrolig slitsomt! Jeg er trøtt, men likevel våken, og når jeg først sovner så sover jeg så lett at jeg våkner av alt og ingenting, men da er det ikke bare å sove igjen, da må jeg først spise, gå på do, og vente et par timer til kroppen roer seg igjen.. Lite hjelper det at de som bor over meg har to småbarn som skriker og løper hver eneste morgen fra klokken 7 og utover.. men det værste er i helgene da de ikke skal i barnehagen, da bråker de hele formiddagen, og jeg må pent vente til de drar på butikken eller spiser middag eller annet som får de ungene til å være stille sånn at jeg kan få litt søvn.. Og selv om jeg synes dette er på lik linje som å bli vekt av høy musikk midt på natta, så er det desverre likevel noe jeg ikke kan klage på siden det er barna deres som bråker.. Jeg vurderer faktisk å flytte, tenker at det ikke kommer til å fungere i det hele tatt da babyen kommer.. når først babyen min har sovnet, så skal jeg våkne av ungene deres.. (de venter forresten en baby til i januar) Det er bare det at å flytte når man er gravid i uke27, er ikke bare bare.. Hva kan jeg gjøre??

Skrevet

Blir forresten kvalm når jeg er trøtt jeg og.. Så får jeg hetetokter og forbrenningen stopper opp.. Føler meg rett og slett syk når jeg ikke får nok søvn..

Skrevet

Hei. jeg kjenner meg veldig godt igjen i din situasjon Snartmamma86. bor i en kjellerleilighet jeg, med en familie på fem over meg. tre unger, to jenter på 15 og 17. en gutt på 10 år.. blir ikke noe mindre bråk av det at dem ikke går i barnehagen skal jeg si deg!. de sloss og bråker døgnet rundt! her er det ikke stille om natta engang.

jeg skjønner veldig godt hvordan du har det...

har bestemt meg for å flytte jeg. har leita etter leilighet i fire måneder nå, men det ser dårlig ut.. :o(

Skrevet

Ja, 10, 15 og 17åringer er ikke akkurat kjent for å være rolige nei..Du må jo begynne å bli frustrert, du har jo ventet så lenge! Håper du finner en leilighet snart da.. Jeg skal hvertfall på en visning i morgen.. Nå har jeg vært på apoteket å kjøpt ørepropper..Jeg får bruke det mens jeg leter etter leilighet, så krysser fingrene for at det skal funke, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør.. Føler jo at jeg ikke kan slappe av i mitt eget hjem..

Skrevet

Så bra at du skal på visning da :o) det er en god start!

ørepropper er sikkert ikke så dumt det heller, verdt ett forsøk.

syns det er veldig viktig at man skal kunne slappe av i sitt eget hjem! akkurat når det passer deg..

jeg ender ofte med å sove midt på dagen (nå når jeg er sykmeldt) for det er den eneste tiden det er helt stille.

denne helgen tror jeg de er på hytta, nyyyter hvert minutt ;o)

Lykke til på visning i morra :o) håper det faller i smak..

Skrevet

Kunne ønske de som bor over meg hadde en hytte også.. I dette øyblikk tror jeg det er skrikekonkurranse over meg kombinert med 60m. sprint hvert 20.sekund!!

Leiligheten jeg var å tittet på i dag var alt for liten.. Kommer ikke til å få plass til barnesengen på soverommet en gang, og det går jo ikke.. Det var også en småbarnsfamilie som bodde over der så da tror jeg kanskje at jeg hadde kommet like langt.. Så da er det egentlig bare å lete videre..

Øreproppene fungerte forresten kjempebra! Virkelig verdt å prøve ut. Eneste minuset er at jeg ble litt sår i øregangene etter å ha presset dem inn så hardt jeg kunne bare for å forsikre meg om at dem ikke skulle falle ut i løpet av natten :P Så dette er den første dagen på lenge jeg faktisk har vært våken mellom ett og tre (ellers så har jeg også måttet sove på dagen for å ta igjen tapt søvn) Deilig :)

Skrevet

drikk ett par kopper med kamille te på kvelden.... få hjelp til ditt behov på helsekosten:)

det hjalp delvis på meg.... men bedre enn ingenting... venninda mi går til akupunktur på søvnproblem.... funker på ho!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...