Gå til innhold

Baby og bil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal dere frakte med dere gullet deres hjem fra sykehuset? Vi står imellom bilstol og bagen..Vi bor nemlig 2 timer unna St.Olavs..Noen som har noen gode råd?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi brukte bagen. Vi bor 4 timer unna nærmeste sykehus. Og enda var det vår da gullet ble født. =) Jeg syns det blir for lenge for en nyfødt baby å sitte/ligge i en bilstol. :D Det er min mening.

Lykke til da! :D

Skrevet

jeg har hørt at man ikke skal ha babyen i bilstol før de er blitt en måned pga at de ikke er sterk nok i ryggen, de skal bare sitte i vippestol 15 min om dagen i beg f.eks......så bag hadde absolutt vært min anbefaling:)

Skrevet

Okey..Det er det vi også har tenkt på..Godt å høre flere med samme synspunkt=)

Skrevet

Regner med det er snakk om bag med nett over her? Har dere sett filmklipp av kollisjonstester med "babyer" i bag med nett over? Ikke noe pent syn. Norge er vel et av få land i hele verden hvor det faktisk er lov å bruke denne løsningen.

Bilstolene får man nå lagt så pass flatt at babyen tåler fint å "sitte" i disse. At man tar pauser ved lenger turer er en selvfølge, men ifølge de som "har peiling" så skal det visstnok gå fint å kjøre 1 time før man bør ta pause. Vi skal bruke bilstolen når vi skal hjem fra sykehuset iallefall. Har kjøretur på akkurat 1 time så det burde jo da gå uten å måtte ta pause.

Nå skal ikke jeg skryte på meg ekspertkunnskaper her, jeg bare gjengir hva jeg har lest. Nå forandrer jo "ekspertene" mening rett som det er så det er ikke godt å vite hva en skal tro egentlig. Men etter det jeg har sett av kræsjtestene med bag så vet jeg iallefall at vi ikke skal bruke det.

Du kan jo lese det som står i denne artikkelen her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926

Skrevet

Jeg ville ha kikket på denne først jeg...-bedre med bilstol,og stoppe noen ganger på vei hjem.

Men det er min mening! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...