Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg gir fortsatt bare morsmelk fra pupp, men vi sjekket tidlig at hun tok flaske også.. joda, ikke noe problem det, så da slo vi oss til ro med det. Men dumme oss tenkte ikke på at det kanskje var lurt å prøve flaske litt jevnlig, så nå for litt siden prøvde vi tilfeldigvis, og da blånektet hun!! Var ikke snakk om, skrek seg hes de 45 min det tok før mammas pupp kom i hus (stakkars liten!!) Noen flere som har opplevd at babyen plutselig får flaskevegring? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og er jo litt oppgitt, siden dette låser meg fullstendig.. Hadde jo vært hyggelig å kunne dratt på julebord med jobben mens pappa'n kunne gitt morsmelk på flaske hjemme, liksom... What to do?!? Råd, anyone?
Mamma i februar=) Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 må vel bare venne henne til å ta flaske. prøv å gi henne det først når hun er sulten kanskje? bruker hun smokk? for da vil hun vel forstå at det er sånn hun skal suge på tuten. huff, aner ikke jeg. har heldigvis alltid tatt både pupp og flaske hun her.. nei, må sikkert bare prøve dere fram! hvis det ikke går, kan du jo la være å drikke på julebordet. og reise hjem for å amme når hun trenger mat! hvis det ikke blir for tungvindt da.
yret Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Jeg har akkurat det samme problemet, og jeg har prøvd "alt". Pratet med helsesøster om det, og hun mente at sannsynligheten for å få et såpass stort barn (4 mnd.) til å begynne å ta flaske igjen (hun tok flaske da hun var mindre), var liten. Hun rådet heller til å kjøpe tutekopp og begynne tilvenning med den. Vi har gitt opp nå. Vesla ble så fryktelig hysterisk hver gang vi prøvde, så da får vi prøve kopp i steden. Men jeg vet jo om flere barn som begynner med flaske igjen også, så det er jo bare å prøve videre. Lykke til, uansett!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Her var hun flaske nekter lenge. Var vel over 4 mnd da hun endelig tok den. Men det var etter vi hadde begynt med grøt. så vi ventet til hun var skikkelig sulten om kvelden å så ga jeg henne flaska før grøten. og da tok hun den gitt og har gjort det siden. Den flasken vi brukte da var sano baby. får kjøpt den på dagligvare butikken. Det var den hun ville ha. Så det lønner seg kanskje å bytte flasketyper? vi prøvde mange før hun endelig tok den. Nå tar hun alle flaskene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå