Gå til innhold

tips for å "omvende" snuppa som hater å bade/vask/vann...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en snuppe på 11 mnd som hater alt som har med å vaske seg å gjøre, enten det er klut og vann eller et bad. Trodde alle babyer/barn elska å bade, men neida. Hun hyyyler så fort hun er i balja. Hender jeg får roet henne og avledet litt med en leke, men går ikke mange minuttene.

kontrasten er stor til storesøster som alltid har elsket å bade over alt på jord omtrent!

Prøvde å sette de i balja sammen i dag, for å spare litt tid nå som lille er stor nok, men storesøster ble redd og lei seg pga all skrikingen.

Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Setter enormt stor pris på hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dusje er enda mer krise enn bad... basseng er det en stund siden vi har vært i... snart 6 mnd (babysvømming). Men det var helt greit. Likte seg godt.

Var i hellas i sommer og likte godt å bade der.

Skrevet

kom til å tenke på at både babysvømming og på stranda ble hun holdt inntil kroppen, så kanskje derfor det var greit.

Har til nå badet i tummy tub men den er både for liten og ødelagt nå...

Skrevet

Hmmm, da må det jo bli sakte tilvenning med nærhet til en voksen da. Kanskje starte med littegranne vann i bunn av badekaret og voksen oppi, mens barnet bare har beina nedi eller noe?

Skrevet

Han her og kan finne på å få vannskrekk.. Da bruker jeg å ta med en av favoritt lekene hans i badekaret.. ( som tåler vann da). Da blir han liksom avledet av den.

Vet ikke om det fungerer på snuppa di, men et lite tips herifra ihvertfall:o)

Skrevet

Min var livredd alt som het dusj og bading fra hun var 3mnd til nå rett før hun var 2 år.. nå går dusjing greit, hender hun skriker, men går ann å avlede hun.

Vet egentlig ikke hvorfor det er så gale. men vi har bare tatt det rolig, og bare dusjet absolutt det nødvendige.. for å ikke skremme hun mer liksom.

Skrevet

nå har vi ikke badekar, bare en stor balje. er et års tid til det blir noe badekar her...

Noen som tror det kan hjelpe å "trene" feks på dagtid eller etter middag da hun enda ikke er så trøtt? begynne å bade daglig en periode og avlede med noen fine leker? Nå blir det sjelden(1-2 ganger i uka) bad for å spare både henne og oss for gråten...

Skrevet

Kanskje bare prøve å leke med vann? uten at det nødvendigvis er DUSJING med en gang, men at han/hun blir vant til vann ved hjelp av lek?

Skrevet

Hvis hun likte babysvømming, og tummy tub.. Kan det være at hun fæler seg utrygg når det blir stort og åpent og hun ikke har dere å klamre seg til? Hva med å ta henne med noen ganger i svømmehallen, og etterhvert la henne bade litt i en balje der? Så kan dere overføre det til det samme hjemme etterpå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...