Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hun er snart 8 mdn, og spiser 3-4 måltider med fast føde. Får vann til hvert måltid, men er ikke store slurkene hun tar av koppen. Hun får en flaske med 200 ml mme på dagtid, og jeg prøver å gi henne pupp inni mellom, men vet ikke om hun får i seg noe. (Synes det virker som om melka snart er borte pga lite amming). Får hun da i seg for lite væske?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg sliter med det samme som deg og *dytter* derfor...men må bare spørre deg; hva slags kopp bruker du?Vi bruker tutekopp, men som du sier; lite vann som kommer ut. Vår lille skjønner ikke at hun skal suge på tutten, hun tygger heller på den...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 jeg ammer morgen og kveld, gir vann til alle måltider. Hun vil ikke ha pupp på dagtid lenger, så da blir det vann. Har nettopp begynt med tutekopp (vil ikke ha flaske). Tok ut den delen som gjør den dryppsikker, slik at hun slipper å suge for å få i seg noe. Regner med at hun etterhvert skjønner tegningen slik at jeg kan gjøre den dryppsikker igjen. Men inntil da så får jeg tåle litt søl :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hei igjen Jeg har Avent sin tutekopp. Hun tygger også på tuten, men det høres ut som hun suger i seg litt også. Men når jeg ser på målet bak på koppen har hun ikke fått ut masse nei. FÅr bare satse på at hun får i seg nok da. Vil ikke ha ellers når jeg tilbyr så...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Lurer igrunn på det samme. Spurte på helsestasjonen ved 6 mnd kontrollen og der sa de at så lenge det var våte bleier så var det nok ikke noe problem. Ammer også lite.... morgen og kveld + prøver å få til en gang på dagen men da er ikke alltid interressen så stor. Gir vann til alle måltid. Har prøvd både vanlig flaskesmukk, avent tut og en nuk kopp. Han drikker mest av NUK koppen da det ikke er antidrypp på den. Uansett så blir det bare 30-70 ml i løpet av et døgn. Synes det er lite jeg så vurderer sterkt å gi litt mme også. Er også inne på tanken om å slutte å amme helt.... ammer kun en pupp nå og jeg føler det er lite mat der.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå