Gå til innhold

Bleieutslett

Ei lita tulle i juni :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta mi på 13mnd har fått et bleieutslett som legen kalte for bleiedermatitt... fikk beskjed om å kjøpe ei salve som het daktakor.... en slags kortisonsalve. Er det noen av dere som har barn som har hatt samme utslett? Hadde vært kjekt med noen kjerringråd/ erfaringer fra dere :) jeg skifter bleie altfor ofte syns jeg, så ikke skjønner jeg åssen barnet mitt har fått dette utslettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være bleiene ho ikke tåler da. prøvd å byttet merke?

Skrevet

Ho har alltid brukt libero bleier, men tenkte jeg skulle prøve de der pampers-bleiene, for morro skyld, men de funka dårlig... da blei ho ihvertfall rød, skal jeg love deg... så da var det tilbake til libero igjen :) libero er de beste bleiene syns jeg.

Skrevet

kan ære pampers bleiene ho har reaget da;) er en del unger som ike tåler noen bleie merker:s der har g vert heldig bruker first price bleier til 40 kr for 50 bleier:p

Skrevet

Denne debatten har da ingenting her å gjøre!!! (Måtte bare si det, for det kommer sikkert en eller annen anonym og forteller oss det, og da var jeg først ;-)

Min lille ser helt forferdelig ut i rompen! Ser nesten ut som brannsår, men jeg tror det gjør vondere for meg enn henne... Jeg bruker en krem om heter Inotyol (tror det staves sånn), og den er kjempegod! (Men min lille har jo ikke utslett da)

Men er det forskjell på bleiene altså? Jeg har også hørt snakk om det, men har ikke tenkt over det selv. Nå bruker jeg Pampers, men har brukt de fleste merker nesten... Lurte på å kjøpe sånne ullbleier og bruke de om natten, så får liksom kroppen pustet litt. (Tror ikke jeg orker å gå over til å bruke de hele tiden, men kanskje jeg gjør det likevel hvis ikke sårene gir seg!)

Skrevet

Min lillejente sitt utslett så også ut som brannsår... og legen mente det var bleidermatitt. Smørte ho med den kortison-kremen, som kjøpes reseptfritt på apoteket, og bare to timer senere var det blitt ganske store forandringer der nede :) blir spennende å se i morra tidlig når ho skal få ny bleie, om utslettet har blitt enda bedre :)

Skrevet

Du matja, det lille har, kan det være sopp? Lucas hadde noe lignende og det var sopp, smurte med canesten hver morgen og kveld i en uke så var det borte:)

Skrevet

Huff, jeg har ikke tenkt på at det kan være noe annet enn typisk sånne sår man får når man bruker bleie... Ser jo det hver dag på jobb. Får se i morgen tidlig, og hvis ikke det er borte da, så burde jeg kanskje gå til legen med det og fått en vurdering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...