~~DoraDora~~ Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Lag alt e ei punsjbolle først, og hell over i coctailglass med en øse rett før servering : * 1 l Tropisk brus * 1/2 l Sitronbrus * 1 boks hermetisk frukcoctail * kiwibiter av 2-3 kiwier * Appelsinbiter av ei appelsin (fjern alt skall...også den hvite hinnen) * Sprit ...etter smak... Ha i spriten en liten stund før du skal servere drinkene, slik at spriten får trekke inn i fruktene.. men ikke altfor tidlig heller, for da dunster litt alkohol bort. NB! ...ta av litt i en annen bolle dersom du vil ha noe alkoholfritt også...før du tilsetter sprit i punsjbollen. Dette er en fantastisk, men farlig god drink ;-)
Petrine C",) Skrevet 13. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2007 Den hørtes syrlig og god ut! tropisk brus, er det noe som heter det, eller er det en sånn type fanta eller noe?
Gerd-Johan Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Heimert og cola!!! Alternativt: heimert og vann!!!!:D:D neida Jeg har en som er helt grei og god: Frosne jordbær appelsinjuice Vodka Vet ikke helt hvor mye,jeg heller bare oppi Søtere blir den med banan,kanskje litt ananas.Får bare smake dere frem noen dager før festen.hehe:D
mettings Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 musserende og cassis, enkelt og godt champagne kir (kir royal)
Gerd-Johan Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Det hørtes meget fristende ut mettings! ..fikk lyst på en selv!
mettings Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 du vet det er viktig å kose seg i ukedagene også, det er de det er flest av:O)
Gerd-Johan Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Ja jeg hører noen sier det. Men så fikk jeg et ekstremt stygt blikk av naboen sist gang jeg åpnet døra på en ukedag med et koselig glass rødvin i hånda.. Fordomsfulle jæklar ....
mettings Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 I alle dager, hva slags naboer har du?! Du skulle vært min nabo, da hadde jeg delt flasken med deg;o)
Gerd-Johan Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Jeg selger med en gang og flytter i nabohuset:D... Nei naboene er (eks)alkoholikere...Det kalles vel alkoholikere samme hvor lenge det er siden du ga opp drikkingen tror jeg...Så det er ikke akseptabelt at noen andre tar seg et glass.. Nå har de i tilegg ordnet sånn at det skal være stilt i huset kl 21.00 i helgene.så hvis jeg mot all formodning skulle ha fri, så må jeg hive ut gjestene kl 9
Gjest Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 rødbrus og champagne evt muserende vin med et coctailbær i.. Enkelt, godt og ser delikat ut
Gjest Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 mos fersk eller hermetisk fersken i en matmølle, og helle 1-2 ss i bunnenn av et hvitvin glass. Hell over avkjølt musserene når de kommer. Enkelt og godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå