Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 jeg har blitt 50% sykemeldt av legen pga et vrangt bekken. er i uke 28, og redd jeg blir gåenede slik ut sv.skapet. har perm i midten av januar. vil det ha noe å si for permisjonspengene mine? vil det trekke ned på noen måte?. jeg har jobbet veldig mye etter sommeren av, og hadde planer om å gjøre det frem til perm, men nå har ikke ting blitt som planlagt, og bekkenet nekter:( har det noe å si om pengene kommer fra trygdekontoret eller jobb nå i sykemeldsperioden, når jeg skal få fødselsperm?
God gammel aargang - født Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Fra NAV sine sider: "Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt - sykepenger - foreldrepenger ved fødsel og adopsjon - svangerskapspenger - dagpenger under arbeidsløshet" Så det burde ikke være noe problem å være sykmeldt, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå