kokosyklus Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg er ganske stiv mellom skulderbladene, har noen store knuter. Har ingen plager på morgenen,men hvis jeg sitter mye utover dagen kommer en slags muskelkrampe mellom skulderbladene. Jeg jobber 60% i en aktiv jobb, så de dagene jeg er der merker jeg lite før jeg har kommet hjem og sittet en stund. - Jeg gjør ryggøvelser i form av å stå på alle fire og skyte rygg/svai - Jeg går turer hver dag - Har også de siste ukene trent forsiktig styrke av hele kroppen + strukket ryggen godt etterpå. Har dere noen flere forslag til hva jeg kan gjøre for å forebygge at det blir værre? Har tre mnd igjen til termin, så ser for meg en laaaang tid hvis det skulle bli værre:)
Maigullet Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Kjøp deg en tennisball og legg deg på ryggen på gulvet med den på det stedet hvor du har vond/store knuter. Ligg og rull litt frem og tilbake, og la ballen ligge på det vonde stedet noen sekunder før du flytter deg litt igjen. Dette skal visstnok være veldig effektivt. Det gjør at muskulaturen blir tvunget til å slappe av. Eventuelt kan du stille deg mot en vegg, og legge tennisballen mellom ryggen og veggen. Dette er kanskje lettere med stor mage Håper det kan hjelpe!
kokosyklus Skrevet 13. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2007 Åh, det hørtes godt ut! TAKK TAKK:) Skal ut å skaffe meg en ball i morgen:)
En, snart to :) Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Kan også løses med å rulle sammen en håndduk som en ruller på. Litt av det samme som med tennisball. Dette kan også gjøres i korsryggen. Tykkelsen på håndduken tar en etter hva som hjelper for den enkelte. Noen tåler tukk rull andre tynn.
Erisa* Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Hvis de tipsene over (som var veldig gode) ikke er nok, vil jeg anbefale en time hos manuell terapaut. Det er en fysioterapaut med videreutdanning som kan løse opp låste ledd, slik kiropraktorer gjør. Jeg har hatt mye problemer i området mellom skulderbladene, og når det først har låst seg slik som du beskriver, er det bare profesjonell hjelp som funker for meg... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå