Gå til innhold

Da var Milla i seng...enn så lenge...(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver noe nytt i kveld, å legge henne tidlig....hun har aldri pleid å legge seg før meg og jeg får henne ikke til å sovne før i tolv-tiden. I går natt fikk jeg henne til å sovne i bagen sin etter endel gråting og sutring, og bestemte meg for at jeg skulle begynne med nye rutiner i kveld - etter kveldsstellet kl åtte var det pupp på sengekanten og rett i seng.

Hun pleier jo vanligvis ikke sove på denne tiden, så var spent på hvordan det kom til å gå...etter en halvtime på puppene fikk jeg opp et par gode raper på henne og prøvde å legge henne ned i bagen sin. Da begynte hun å sutte på fingrene sine som en gal, så jeg tok henne opp igjen. Er jo vanskelig å vite når hun er mett.

La meg ned i sengen vår med henne og ammet henne til hun sovnet - og det tok ikke mange minuttene. Så nå ligger hun i sengen vår og sover...ikke helt det som var planen, men bedre enn å ha henne våken til midnatt! Hun er jo ikke vant til å sove på denne tiden, så jeg får gjøre det sånn i første omgang.

Så blir det spennende å se hvordan fortsettelsen blir...kryss fingrene for oss da:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei - så bra!! Hvor gammel er jenta di? 3-4 måneder??

Vår er nå 4 måneder, og vi legger henne senest ved 1930-tiden.

Vi mater litt xtra på siste kveldsmåltidet (vi gir mme) så vi gir 200ml.

Selvsagt enklere og måle med mme, forstår det. Men det kan jo være hun er mere sulten...

Hun sutter også mye på fingrene sine, men helsesøster mener at det kan være noen tenner pågang - sikler en del også.

Vi la henne i egen seng fra første uke, og der trives hun. Men det er viktig med bamsen og en sutteklut. (vaskes ikke for ofte) hehe

Håper det vil fungere for snuppa deres . Tvi tvi og lykke til

Skrevet

Takk for det:o)

Hun er 3,5 mnd. Har slitt med kolikk, så har fått mange dårlige sove-vaner...hun sovner bare på puppen, men våkner med en gang jeg legger henne vekk, så det har blitt mange sene kvelder. Nå har hun jo forsåvidt sovnet på puppen i kveld også, men målet mitt i første omgang er å få henne til å sovne tidligere - så får det å sovne selv komme etterhvert.

Hun våknet etter en halvtime - gikk da opp og ammet henne litt til før hun sovnet. Hun skal i allefall lære seg at hun ikke kommer ned til oss igjen hvis hun gråter og syter...

Ser for meg det blir litt lettere ift maten når hun begynner på grøt - da vet jeg jo at hun blir mett. Hun tar ikke flaske, så da er det ikke så lett:o(

Skrevet

Håper det er vellykket i kveld og at lille Milla sover godt gjennom natten så du også får deg en god natts søvn, og at det blir flere slike kvelder fremover for dere :)

Skrevet

Hei, Ida-en min hadde også kolikk, eller ihvertfall tendenser til det, så vi hadde skrikeøkter gjerne fra seks til ni og det var vanskelig å etablere gode kveldsrutiner. Kjenner meg godt igjen i det! Hun har sovet mye ved siden av meg, det er ikke før i det siste at jeg har fått henne til å sovne i egen seng. Har tenkt at jeg tar det skrittvis. Det var utrolig deilig bare det å oppdage at hun kunne legge seg så tidlig som i sju-åtte tiden. så fikk det være at hun lenge la seg og sovnet ved siden av meg, med pupp og alt som er... Nå har hun altså begynt å falle til ro i senga si, så det går rette veien...

Lykke til, håper du får en god natt, selv om det kanskje blir med besøk enda så lenge (jeg vet så utrolig godt hvor frustrerende det er å flytte det man tror er et sovetroll, for så å se ned i to store våkne glugger fulle av forventning når man kommer til sengekanten - HJELP!!!).

God natt!

Skrevet

Hvordan gikk det i går/natt?

Sov hun godt?

Skrevet

Hvordan ble natten?

Har lest mange av innlegene dine om slitsomme kvelder og nå syns jeg dere fortjener litt voksentid i frem og ro på kveldene fremover!!! : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...