T**** mamma:) Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Leser om mangen av dere som har planlagt keisersnitt.. Lurer bare litt på hvorfor? Er det noe dere velger eller noe dere får beskjed om?
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Trur det er veldig forskjell.. Jeg var kjempe redd sist jeg skulle føde, fordi jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha et stort barn..hun ble estimert til 4600gr.. Jeg hadde to forskjellige leger og jeg gråt like masse og like høylytt begge ganger fordi jeg var redd og ikke ville føde et så stort barn.. Ikke viste jeg hva jeg gik til heller da dette var min første fødsel.. Jeg fikk da bare beskjed om at jeg var såpass høy at jeg var skapt til og føde..kan tru det hjalp på meg og psyken.. Jeg fikk etterpå en jordmor time med en herlig jordmor på føden, som fikk roet meg ned, og strippet meg siden jeg var moden..dette var 4 dager før termin og to dager etterpå kom tulla mi på 4100gr, og en grei fødsel, men en erfaren jordmor som også var kjempe flink til og sy..he he Så tror nok de fleste som skal ha ks har en serlig grunn;-) For min erfaring er at dette er ikke noe alle får.. uten en god grunn;-)
"gullet" Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 For min del så ble d ett valg i samråd m lege og jordmor pga ruptur sist fødsel... Hadde jeg fått som jeg ønsket, så hadde jeg gått for en fødsel, til tross for forrige opplevelse, da jeg vet at ikke alle fødsler er sånn... men d fikk jeg ikke da d ikke er medisinsk forsvarlig, i mitt tilfelle i allefall.
*Kul på magen*ks15/11Fødeklar* Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg skal ha det, fordi jeg sist fikk en gutt som var 4700 og i seteleie. var keisersnitt da også. Denne gangen er babyen igjen estimert til å bli 4600, og er en såkalt stjernekikker. De ville fraråde å føde vanlig.
Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Legen bestemte det her:o)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 sikkert for at hun lurte vel!!! hva trodde du da?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 enig med deg soleie. dette var da ikke noe snodig spørsmål..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå