Gå til innhold

Noen her som har god greie på trening...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt på treningsstudio..(2 uker siden)

Trenger råd/tips om eks. ant ganger trening pr uke,

Varighet på treninga,intensitet,vekter,repetisjoner osv. osv osv..

Jeg trener 3 g pr uke,og bruker ca 1 time og 10-15 min hver gang.

Bruker å gå på tredemølle i begynnelsen,så jogger jeg på tredemølla etter å ha gått en liten stund. Litt intervaller liksom.

Etterpå trener jeg på apparater med vekter. Avslutter på tredemølla igjen,med litt gåing og jogging.(mest gåing)

Har aldri trent på treningsstudio før,så er litt uerfaren..

Går og trener på morgenen,da er det nesten aldri folk der,og de har en som veileder ,ht trening osv,men han er der bare en kveld i uka...

Gidder ikke trene da,blir å stå i kø bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet å trene i sep.. bare 6 uker etter jeg fik snuppa.

trener på spenst. min 2 ganger i uker.

i dag hadde jeg time med persolig trener for veiledning..

min følgene trenings økt ble følgene

12 min oppvarming( trengte å gå fort, vanlig og heller skru opp bake % da fikk jeg en bedre oppvarming og god blodsirkulasjon.

Trening på ball. bekkenbunds trening og balanse treninge 3x 15 rep

Armer bade med strikk og vekter 3x 15 rep

Knebøy

Og avslutte med tredemølle..ca 10 min

Og så kunne jeg legge til mere kondisjonstrenig om jeg ønsket!

Jeg trener min 2 ganger i uke + at jeg er med på fri flyt og pilates timer på tir og tor. jeg synes dette er bare helt top trening for meg

jeg har både slitet med prolaps og bekkenløsning.. og har ikke noen smerter med det i dag :)

sa du kan kanskje ta i litt mere en meg også!

Skrevet

ER litt rusten på dette da, siden det er noen år siden jeg trente aktivt, men husker jo litt;)

Oppvarmingen din hørest veldig bra ut. PAss på at du er god og varm før du begynner med styrketreningen.

Begynn med å tren de store muskelgruppene de første ukene. Fremside lår, bakside lår, Bisep og trisep(skrivest nok ikke slik;)), Rygg, rett mage og skrå mage.

Jeg tok somregel 12 *3 på hver øvelse.

Om du ikke vil bygge store muskler, men heller definere de(som de fleste jenter vil;)) Så er det ikke så viktig å ha på kjempe tunge vekter, ha heller på så pass at du merker at du må ta i, men ikke slik at du sprenger deg liskom.

Heller liten vekt og MANGE repitisjoner.

Avsluttså med jogging på mølla. Selv så tok jeg den alltid helt ut på mølla etter vekttreningen. Jogget lenge og sprang så svetten piplet.

Lykke til! Håper selv og snart få tid til å begynne treningen igjen:D

Skrevet

Jeg jobber som personlig trener og aerobic instruktør og vil anbefale deg å ta en time med en veileder eller personlig trener slik at du får satt opp et program som er tilpasset akkurat deg, er veldig vanskelig å gi råd på denne måten her... alle er forskjellige og trenger derfor et program som er tilpasset deg for best mulig resultat...

Skrevet

Tusen takk for tips!

Da har jeg hverftall tenkt og gjort noelunde "rett".

Bruker og ha lav vekt og mange rep.

Blir vel 3x 12-15..

HAr ikke alltid avslutta med hadtrening på tredemølla etterpå,men det skal jeg jammen begynne med!!

Gutten min er 6 mnd nå,og han er med når jeg trener. Funker kjempebra. Han sitter enten i vogna eller i bilstolen.

Sover litt også av og til:-)

Blir verre når han begynner å bli større å ha han med..

Skrevet

Jeg bruker RYP-programmet fra Tech Nutrition.

www.tn.no

Skrevet

Takk for tipset. Interessant!

Skrevet

Du må trene mer,og du MÅ IKKE være redd for å spise for mye.Og ikke spis mindre og tenk at da trenger du ikke å trene så mye sant..Blir ikke i form av det..Du har jo fått unge og greier,da burde det passe fint med morgenpromenad for deg..Gå en tidlig hver morgen,før frokost..Deretter trene på helsestudio 4til 5dager.Jeg kan skrive opp treningsprogrammet mitt her sånn rett frem så kan jeg forklare deg litt rundt.

0700-morgenpromenad(6dager uken)

man-ben

tirs-80min cardio

ons-bryst og triceps

tors-HVILE

fre-skuldre

lør-kose trening(hva du vil)

søn-rygg og biceps

Itillegg venter etter hver styrketrening alternativt 40minutter moderat tempo et eller annet cardio apparat eller 20minutter intervalltrening på tredemølla.

Frokost etter morgenpromenaden

40g havregryn..Allltid blande med vann

2og en halv time senere:en prot shake og en frukt

2og en halv time senere:kylling og ris

2og en halv time senere en proteinshake igjen og en neve nøtter uten salt

2og en halv time der igjen kyllingsalat

og en time før du legger deg en proteinshake

Dem to første ukene er man bare mett mett mett og tenker hva faaaen skal dette være godt for sant..magen står rett ut,men brått er magen flat og du er aldri ordentlig mett og aldri veldig sulten.

Det da utfordringen starter,for du begynner å bli sulten i hodet.Og det kan være ganske tøfft.

Men da må du tenke på hvor opplagt du er..Hvor deilig du begynner å føle deg.

Og det skal være gøy å trene,du skal like det.Og du skal like sunn mat ikke sant..

Torsdag som igjen er hvile dagen er da også spisedagen..Og der har jeg vokst som bare det.For før var det om å gjøre å dytte ned mest mulig den dagen.Mc Donalds,pizza,sprø mix,stjernemix og sjokolade..

Litt fra hver gren sant.Men alt på en dag gjør deg vondt..

Derfor spisedagen..Spis heller som du pleier men ta deg heller en ekstra stor og god middag..Mere ris og en nydelig saus..Kanksje bakt potet og biff i stedet sant..Og spis en dessert og drikk noe godt til...

Det holder i massevis..

Og igjen..Du trenger ikke følge alt helt slavisk.Men du skal kjenne at du jobber.En diett eller treningprogram du ikke blir sliten av eller du ikke sliter litt kjenner på at det er lite jobbit..Hehehhe..Da er det ikke effektivt nok...

Og denne cardio treningen..Ta en aerobic time istedet når du vil..

Skjønner du greia..Du har et utgangspunkt også må du bare bruke fantasien hele tiden..Eksprementer hele tiden og finn ut hvor gøy det er...Til slutt er ikke dette en diett vennen det er din nye livsstil..

Men ting tar tid...

p.s:Ikke tro at jeg ikke spiste en eneste kake en eneste pizza eller drakk så mye som en eneste cola under dette her...jeg sprakk bel forbanna og holdt på...derfor IKKE nekt deg noen ting..Den tanken er faaaaen så jævla funkbar..Du kan spise hva du vil du ..Ingen som bestemmer over deg,du er voksen,vært eneste valg du tar er ditt..Hos mormor er det kanskje ok å ta imot et glass brus for høfflitghetens skyld..Men flok slutter også å mase etter en stung og gir deg et glass vann uten å gidde pese deg om den brusen..

Du kan spise og drikke hva du vil,men når du får lyst på det,kjøp deg en cola da,så kan du tenke på mens du drikkern:hvorfor føles ikke dette riktig?

Og mens du jar drukket den og tenkt over alt det der,så var kanskje ikke den kalde colaen fra rema så jævli god alikevel..

Og jeg sier ta i som faaaaaaaen i starten,for å få igang kroppen...Sjokk den som bare det..Ta i max!!.Så kan du heller etter en måneds tid roe ned litt,for da er kroppen igang og den vil ikke legge på seg av mindre!!!

Da tror jeg jeg har fått med det meste av mine fungerende tanker og holdninger....

Skrevet

I oppstartfasen pleier jeg å anbefal å begynne med store muskelgrupper, lår og rumpe (som er de største musklene du har), bryst og rygg ( i forskjellige varianter) og mage. Armerne dine - både triceps og biceps (bakside og forside) er hjelpemuskulatur på bryst og ryggøvelser, så de får seg en runde der uansett.

Her er et forslag til program:

1)Benpress/Knebøy (enten eller, dersom du velger knebøy så start i smith-stativ om du har det tilgjengelig, hvis ikke, gå for benpress - det er enklere enn knebøy). Tar fremside lår og rumpe.

2)Lårcurl. Tar bakside lår

3)Brystpress/pec dec/flies (velg en av disse, spør på treningssenteret hvis du ikke vet hva dette er). Trener bryst og litt triceps

4)Nedtrekk/roing (velg en). Trener øvre del av ryggen (ikke korsrygg så mye) og biceps.

5)Situps - enten i maskin, vanlig på gulvet eller på ball. Tren rette og skrå magemuskler ved å løfte rett opp/frem eller over til hver side.

6)Rygghev. Trener musklene som ligger langs ryggraden, helt ned i korsryggen.

Dette er ting som kan varieres nesten i det uendelige, og muskelgruppene du trener kan trenes på maaaange andre forskjellige måter. Pass på å variere etter hvert - det er viktig for fortsatt fremgang i treningen din. Kroppen venner seg fort, og variasjon er derfor et stikkord for gode resultater!

Skrevet

De fleste senterne, iallefall alle i de store kjedene, har gratis treningsveiledning. Jeg anbefaler deg å sette opp en sånn time, sånn at noen kan hjelpe deg med både å sette opp et godt program som passer deg, og med riktige teknikker osv.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...