Vårenzia Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Er det flere enn meg som har hatt problemer med at de faktisk har for mye melk? Det spruter ut og brystene er ømme og harde hele tiden. Og jeg frykter at babyen min ikke får i seg noe av den mest næringsrike og mettende melka som er på slutten for hun vil ha mat hele tiden! Noen med erfaring/tips?
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg hadde mye melk i begynnelsen, men det stabiliserte seg etterhvert. Det går jo an å pumpe litt før du ammer så hun slipper den verste spruten og får i deg den fete melka. Frys ned det du pumper så har du liggende til senere anledninger.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg hadde også problemer med overproduksjon lenge, min løsning var å pumpe ut litt før barnet skulle ha pupp. Dvs at jeg pumpet ut den værste sprengen + litt til, også fikk babyen puppen. Da ble det til at han sov godt om natta og det i hvertfall gikk en halv annen time mellom ammestundene på dagtid Det er litt styr, så utkommander pappan eller noen andre til å ta vask og sterilisering av pumpeutstyr. Produksjonen stabiliserte seg i løpet av de første fire månedene, så det blir bedre etterhvert tenker jeg. En annen viktig ting er å ikke bytte pupp før du føler den er ganske "tom" den bebisen har startet med, ellers er det fort gjort å få tette melkeganger og etterfølgende brystbetennelse. Overproduksjon er ikke noe å fnyse av, pass godt på puppene dine så du ikke får brystbetennelse (har hatt det to ganger, ikke noe å trakte etter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå