Gå til innhold

venteklubben :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :)

Jeg er snaaaaart klar for kulemagetid..! (har tilbragt en del *mye* tid på babyinternett i det siste)

Jeg er egentlig superklarsuperbabysyk, og har vært det en stund..........men det passer dårlig å begynne prøvingen før til våren en gang (ferdig utdannet i juni, og da burde jeg ikke få baby før jeg har jobbet 6 mnd++)

Men ojojoj så vanskelig det er å vente! Har et barn som blir tre år til våren og begynner å kjenne at tiden er inne for søsken. Vanskelig å vente, ja..

Vet at fødselspenger er ganske kjekt å få..men innimellom er det mer sånn: Fødselspenger??Nei, tjohoo det er vel ikke så nøye vel...?!! *sukk*

Gleder meg til april!! Hva gjør dere mens dere venter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg annabanana!

velkommen til oss! jeg skal også prøve i april-mai.. men det er mest fordi jeg venter på sambo.. gleder meg masse! Mens jeg venter på våren prøver jeg å få tiden til å gå med trening og planlegging siden jeg ikke har vært gravid før.. Så jeg leser masse på internett og titter i babybutikker.. det er kjempemorro men jeg er veldig utolmodig!

Er jo veldig lurt med fødselspenger da! Hva studerer du?

Skrevet

Hei og takk for velkomst! :)

Jeg er ferdig sykepleier til våren.

Ja, det er nok lurt med både fødselspenger og litt jobberfaring. Men så var det de irrasjonelle smell meg på tjukka- tankene da..*pinlig*

Neida, det går fint :) Jeg skal være lur og tålmodig og vente til snøen smelter, hestehoven spirer og trekkfuglene kvitrer. Jeg har jo nok å gjøre på skolen, for å si det sånn ;) Og jeg koser meg selvsagt med min lille store datter!

Det er hyggelig å vite at det er flere her inne som venter, planlegger, gleder seg og er utålmodige :) Våren blir fin i år! ;)

Skrevet

Heisann! Velkommen hit! Jeg venter på klarsignal fra legen (grunnet noen høye verdier i blodet som han vil ha utredet fullstendig før jeg kan begynne å prøve). Men nå har verdiene gått ned litt fikk jeg vite i dag, så nå svever jeg på en rosa sky! Mulig det blir prøving på nyåret da! Hååååper det! Prøver å konsentrere meg om å jobbe og ikke tenke så mye på at vi skal begynne å prøve snart, men det er vanskelig! Og jo mer jeg er her inne, jo værre blir det =)

Skrevet

Nei; rettelse: våren blir fin neste år! ;)

Skrevet

Hei :)

Ja det har jeg tenkt litt på; at det blir vel ikke akkurat noe mindre babytanker av å tilbringe tid her og på andre babyrelaterte internettsider. Hmm, oppsøker fristelsene gitt..

Men er samtidig greit å vite om flere i samme båt kanskje.

Så hyggelig for deg at prøvingen kanskje kan starte på nyåret! Forstår godt at det føles bra! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, tror jeg henger meg på denne venteklubben:) Jeg er også ferdig utdannet sykepleier til sommeren, og satser på å begynne prøvingen på våren eller sommeren...er jo ikke så lenge til da jenter...6 mnd ca og tiden går utrooooolig fort:) Men der jeg er i praksis nå ser jeg nyfødte nesten hver dag...er ikke på nyfødt eller barsel, men det er bare veldig mange mødre som kommer trillende med vidunderet sitt der hvor jeg er....og så har jeg tre venninner som er gravide....de skal ha barn i april, mai og juli neste år!!!! Gjett om jeg blir påvirket da!!!!

Sambo er klar som et egg han også...han spurte om vi skulle sette i gang i kveld;) hehe

Men jeg har lyst å opparbeide meg rett til fødseslpenger først...har en datter på 7 fra før og det koster å ha barn.

Skrevet

Hei, henger meg på denne:) Som flere her er jeg også utdannet i juni. Vi er egentlig ganske klare begge to, men planen er å vente til sommeren, slik at jeg har rett til fødselspenger når en eventuell baby kommer. Det er rart med det,jo nærmere man kommer fullført utdanning, jo tregere går tiden! Men samtidig sier man jo hele tiden at tiden går så fort og man skjønner ikke hvor den blir av..merkelige saker;p.

Jaja, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, og se fremover. Dette er jo en hyggelig måte å vente på hvertfall, sammen med andre i samme båt:)

Skrevet

Da melder jeg meg på venteklubben også. Tror det blir slik i hvertfall. Skulle egentlig starte nå i disse tider, men nå blir det mest sannsynlig utsatt igjen..Dette fordi jeg tenker på å begynne med studier/videreutdanning til høsten. Da er planen å vente med prøvingen til juni slik at jeg har hatt rett på støtte fra lånekassen i 6 mnd før fødsel (ellers får jeg ikke fødselsstipend etter fødsel). Jeg jobber nå forresten. Litt kjipt å vente ett halvt år til, så er litt spent på om jeg klarer å vente.. Men det går vel. Har også tenkt å jobbe litt ved siden av studiene fra høsten av, en dag i uken for eksempel.

Andre i samme situasjon? Hadde vært hyggelig å dele ventetiden med noen som også skal bli studenter:)

Skrevet

Hei hei .Melder meg også inn her.Har en sønn på 9 mnd. Det er helt fantastisk.Og det frister innmari med mersmak;) Har som du over her, 2 venniner som skal ha bebi i sommer og det friskter selvsagt enormt. Ja jeg vet...har nesten akkurat fått et barn.Menm har lyst på to tette. Men pga at jeg ikke er ferdig utdannet sykepleier før sommeren 09 blir det ingenting før jul neste år*sukk*. Men som du over sier, tiden går innmari fort. Og da skal jeg være klar!!!!Bare gled dere jenter det ER alt dere drømmer om å litt til!!!!!Selvsagt er det tøft i perioder, men guuuud det er verdt det!!!!

Skrevet

Jeg er sååå klar jeg for kulemagetid jeg også. Har ingen barn fra før, så jeg gleder meg veldig. Årsaken til at jeg venter er egentlig litt av hvert, men mest pga. at sambo ikke er helt klar. Jeg har nevnt at jeg ønsker å lage barn til sommeren og han sa "ja vi får se da vet du" med et lurt smil, så jeg lever i troen om at jeg klarer å overtale han. Han har tidligere sagt klart NEI og at vi må vente noen år, men nå har jeg ventet snart 5 år, så nå VIL jeg.

Har to venninner som også planlegger å bli gravide til sommern, så det hadde vært helt supert!

Skrevet

Tihi, jeg tror jeg småmelder meg inn i venteklubben jeg også! Jeg vet ikke når vi skal prøve, da, og er mest på mannen ikke klar-forumet, men jeg tror mannen snart er klar for overtalelse nå! Jeg har ikke vært verpesyk så lenge, det kom egentlig veldig plutselig (jeg har ikke barn fra før), men mannen har ikke blitt helt skremt, noe jeg er veldig glad for! Vi er i en alder hvor det begynner å bli "på tide" å få barn, og har mange venner som får eller venter barn i disse dager, og jeg er veldig spent på fortsettelsen... det ser kanskje ut til at det kan gå litt fortere enn jeg var redd for til å begynne med! Jeg har også begynt å tilbringe mye tid på babyinternett i det siste, så nå håper jeg at ventetiden ikke blir altfor lang, og at 2008 blir året for kulemage for meg også! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

heisann.....tror jeg melder meg inn her jeg også:) fikk vite idag at jeg mest sansynlig får fast stilling ved jobben min fra høsten og det passer perfekt for oss og prøving da:)

grunnen til at vi har venta ei stund har vært på grunn av at vi vil ha en stabil økonomi når den lille kommer og at min kjære ikke har vært helt klar, men nå tror jeg at ¨ting kommer til å skje, og regner med at vi begynner prøvinga på høsten en gang:)

Skrevet

Jeg har vel strengt tatt vært medlem en stund. ;) Nå er det snart "nyåret" som min kjære har snakket om tidligere, så jeg er spent på hva han sier når nyåret faktisk kommer... Nye p-piller må evt kjøpes inn i midten av januar, noe han er klar over. Så får vi se hva han sier da... Om "nyåret" kommer som jula på kjerringa (shock! horror!), slik at det blir utsatt lenger... Eller om nyåret = prøvetid. :)

Skrevet

Heisann! Ikke bare du som er superklar nei... Jeg er i sving med å telle dager igjen. (note to self: slutt med det!!!) Ifølge den nye syklusen min vil jeg få termin omtrent midt i januar hvis det klaffer med å bli gravid i april, og den sjansen tar jeg... Jeg orker ikke å vente ett sekund lenger enn jeg må med å starte den seriøse prøvingen... Ikke kjæresten heller... Han mener egentlig at vi skal la det stå til med en gang, men prøve å styre utenom termin i september og oktober for han er lidenskapelig elgjeger, og har ikke lyst til å sitte påpost og være nervøs for at det skal være fødsel på gang hjemme... Nå skal det sies at vi gjør egentlig ikke noe spesielt for ikke å bli gravid nå heller, så det kan godt hende at den setter seg fast før april også da, men vi skal i utgangspunktet nå forsøke å få en vinte/vår 09 baby. Dette kommer til å bli vår fjerde da, så vi er jo ikke helt grønne. Vi ønsker oss bare så innmari en bitteliten attpåskatt som vi skal kose oss sånn med alle sammen... Til og med de tre andre barna mener at det er på sin plass, selv om vi ikke har involvert dem i at vi forsøker da. (ville blitt litt pussig forresten..) Jeg er så spent på om ting kommer til å oppleves anderledes denne gangen.. Vi er jo i en helt annen situasjon nå enn da vi fikk de andre barna.. Mye mer voksne og reflekterer anderledes over ting... Har rukket å bli 32 år i år. Blir 10, 5 år mellom nr tre og nr fire... Mange tanker rundt dette, men det er rart å glede seg sånn til noe som ikke er en realitet enda.. Men kjenner til kulemagesyken, og trillesyken og ammesyken og har alle symptomene på å være temmelig klar igjen nå... *kan det bare bli APRIL...*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...