Gå til innhold

Ski til barn. Alder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk deres barn ski? Når hadde de glede av det?

Vi lurer på å kjøpe til jul. Da er hun tre år. Men lurer på om hun er litt for ung...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jr fikk langrennski i fjor, da var han nesten 3 år. Så lenge det er lystbetont og de synes det er gøy - er ikke det for tidlig. Skiene er jo lette å ta av og på - og om dere kjøper gode varme sko til - kan de få skiene på og av når de vil og leke innimellom. Ihvertfall det vi gjorde.

I år skal han få slaomski tenkte vi. Greit å introdusere han for det tidlig. Har kjøpt sånn ski sele som vi kan holde han igjen med, og hjelpe han å holde seg oppe.

Skrevet

Begge begynte før de var 2 år, og elsket det:-)

Skrevet

Dattern fikk Svingen ski pakke (med slike ski til å sette på med borrelås på vanlige skoog de glipper opp når man går ikke som de gamle sakene vi hadde på 70 tallet)

Vel hun fikk dette ifjor da hun var 2.5 år

Kjempe poppis - men var ikke snö her i julen så hun fikk de först da vi reiste til Trysil i januar.

Skrevet

har dere ordentlig binding eller sånn som man bare stopper på en vanlig sko? ( som de hadde i gamle dager)

Skrevet

Vi har ordentlig sko og binding. Husker med gru at mine ski bestandig ramlet av når jeg var lita (hadde sånn med vanlig vintersko i) - så det skulle jeg IKKE ha til jr.

Mulig disse er bedre nå enn for 25 år siden da men...

Skrevet

jeg gikk på ski når jeg var under 1,5år.. og jeg syns det var kjempe moro:D

Skrevet

Skal jeg først kjøpe ski til guttungen, skal det være skikkelig... Med sko og bindinger... Tenkte å kjøpe til ham nå til jul... :-) Blir 2 1/2 nå i januar...

Skrevet

Nei, ordentlige bindinger.

Det er ikke anbefalt med slike bindinger man fester til skoene, de får helt feil teknikk av det.

Skrevet

Gutten vår fikk det da han var 2 år..synes dette har vært en flott alder for våre...lillemor arver nå skiene hans..og hun er også 2 år nå..mens han får nye i en alder av 5 år..:)

Skrevet

Vi har ett par ski i boden fra samboeren var liten. Er skinn bindinger som man bare har vanlig sko i og de veier flere kg- hehe:)

De skal vi IKKE bruke.

Skrevet

De skiene de selger i sportsbutikkene med borrelåsbinding t vanlige sko er IKKE som harepusskiene vi hadde på 70 tallet.

De nye borrelåsbindingene (MERK : de de selger i sportsbutikker) er svikt på bak så de får samme bevegelse og opplevelse som med en rottefella binding !

Dette forklarte selger meg ifjor da jeg lurte på Svingen skipakke eller vanlige ski m rottefella binding. Han anbef da svingenski pakke om det var for å introdusere ski og om man bare skulle noen få "ski helger"

Vi kjörer på de i år også - neste år blir det nok skikkelige saker :o)

Skrevet

Takk for mange svar. Tror det blir skipakke til jul her i gården.. Gleder meg til å stå på ski. Blir nye ski til mor også:)

Skrevet

Gullet her fikk ski til påske i år, var litt under to år da. Syntes det var kjempemoro! Er ordentlige ski med skikkelige sko og bindinger. Har snakka om snø og ski lenge igjen nå, og kunne gledesstrålende juble mot mamma sist lørdag, da hun og pappa hadde vært på skitur mens mamma var på kurs. Var visst kjempestas! Bør få ski i 2 årsalderen, synes jeg.

I vinter kommer vi til å ha med skia hennes når vi skal på tur, så kan hun veksle mellom å gå selv og sitte i pulken.

Skrevet

Vesle er litt over 15 mnd til jul og har "ønsket" seg ski;)

Dette fordi både mormoren hennes og mammaen fikk ski sin andre jul og synes det var knall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...