Gå til innhold

Homofobe reddharer


♥Prinzessin♥

Anbefalte innlegg

hadde egentlig bestemt meg for å ikke svare på denne, men ble litt revet med.

Etter min egen mening å dømme så synes jeg at det er utrolig synd at folk dømmer andre ut fra deres seksuellelegning,og ikke minst at det er en lov som nekter andre å få barn begrunnet på legning.

 

Homofilepar har aldri bedt om å bli homofile, det er ikke noe de har lært seg med mange års trening...Dette er noe som er like naturlig for dem som det er for oss hetrofile. Hvorfor hetrofile skal ha mer rett på å få adoptere barn det synes jeg er en frekkhet, og jeg er adoptert selv.

 

Barn blir glad i foreldrene deres uansett, og det er ikke lenger tabu å være homofil.At barn skal entern mangle en farsrolle eller en morsrolle, hva da med alenemødre/fedre? Det er ikke alltid de finner seg en partner.

Og det å ha to av samme kjønn, vel hvor ligger problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt utrolig, ingen tanker for barna, ingen betenkeligheter. Er det virkelig et argument at andre blir mobbet og at det fins alenemødre. Stakars barn, de må ofre en mor eller en far slik at homofile voksne får tilfredstilt sine behov. Hvilke rollemodeller er dette som ikke ser et eneste problem med dette. Naturen er slik at det er hetrofile som kan få barn, det er en grunn til dette. Nå har vi ødelagt store deler av naturen i verden, la oss ikke eksperimentere med barn som kommer fra andre land og som har en stor bør å bære fra før. At det finnes eksempler på at noen har det bra i annerledese familier er en selvfølge, man finner positive ting med alt hvis man vil, men barn sakl etter min mening ikke settes ut for settinger bare fordi voksne har et ønske om barn. Barna kan ikke velge selv, derfor må noen snakke deres sak. Det er også frekt å sammenligne dette med alenemødre, disse barna har som regel en far som de har kontakt med. Nå er det på tide å tenke på barna og ikke på sin egen egoisme, det er noe foreldre må gjøre hver dag for å være en god og trygg forelder. Barna kommer først ikke voksnes ønsker. Det er også lett å si, hvis jeg kunne velge så hadde jeg valgt homofile foreldre. Men du er ikke disse barna som skal leve med en annerledes familie og uten en mor eller en far. Det er det disse barna som må leve med.Denne argumentasjonen er så utrolig lite gjennomtenkt. Prøv å les litt psykologi når det gjelder barn, det er vel vanskelig å finne noen som har skrevet at det gjenkjennbare og rollene som mor og far gir barn ikke betyr noe for barna. Jeg kjenner en del mennesker som har blitt adoptert og som sliter med psyken pga sin opprinnelse og spørsmål rundt dette, tall fra forskning viser at disse barna sliter mer en opprinnelige norske barn. Sakl disse da slite mer på grunn av voksnes behov, svaret er NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du merkelige menneske. Barn som bor med mamma har ikke alltid en pappa. Noen dør, i tilfelle du ikke hadde fått med deg den delen av naturens gang.

 

Når det er sagt - hva i alle dager er det du preiker om? De voksnes behov? Hva med barnas behov for en trygg og god oppvekst? Har du i det hele tatt snakket med barn som har vokst opp med homofile foreldre? Hvis du ikke har de, syns jeg du kan holde den ignorante kjeften din og ønske deg litt EQ sammen med IQ-pakka til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg den reaksjonen jeg ventet, bli sint å usaklig for jeg får det ikke slik jeg vil. Du kan minne om et barn i trassalderen og som ennå ikke har kommet ut av den egosentrerte verden. Det er nå heller du som må ønske litt mere innhold til ditt lille hode til jul. Jeg snakker om barns behov og de barn som har mistet en av foreldrene har i hverfall (nesten altid) et minne om sin far eller sin mor. Man sier ikke kjeft men munn her i norge, du kan da ikke være ferdig oppdratt fra din mor. Fra tidenes morgen er det faktisk slik ditt merkelige menneske at det er mann og kvinne som kan få barn og det er en grunn til dette. Barnet trenger disse rollene og at ikke alle har en mor og en far er ikke noe argumentasjon for at man skal planlegge å ta fra et barn en av disse rollene gjennom at homofile skal adoptere. HER ER DET BARN VI SNAKKER OM IKKE DINE BEHOV FOR Å FÅ BARN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, dumt av meg, tenkte litt kort, tenkte ikke på internt i Norge. Ellers er jeg enig i at det er en prinsippsak, og syns også alle bør ha samme rettigheter.

Hadde bare sjekka litt og ikke funnet noen av våre samarbeidsland som ville la homofile par adoptere. Landene som adopterer bort vil også få muligeten til å sette premissene i enda større grad jo mer press det er på adopsjonsmarkedet.

Men selvfølgelig som du sier, dette kan jo endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Usaklig? Jeg syns det er meget saklig å oppfordre til å styrke EQ'en sin. Vet du hva det er, forresten?

 

Du kan kalle meg merkelig så mye du bare vil - jeg tror de fleste er enige om at du er den underligste på denne tråden. Det er jo helt klart du som lever i en egosentrert verden, som er så voldsomt opptatt av at homofile ikke skal få "tilfredsstilt behovene sine" at du glemmer at det er barn der ute som trenger foreldre. Barn som sulter, barn som blir neglisjert, barn som lider så mye at å leve med homofile foreldre vil være rene himmelrike i forhold til det livet de lever nå. Du er ikke vidsynt for fem flate øre. Hvis du virkelig tenker på barns behov, hvordan kan du isåfall mene at det er bedre for dem å leve i nød enn å få foreldre som tilfeldigvis er av samme kjønn?

 

Dessuten - hva med DINE behov for å få barn? Har du det, eller ble du gravid ved et uhell? Jeg tror nok helt klart at du har behov for å få barn, du bare legitimerer det fordi du er streiting. Fordi du ligger med en som har utovertiss. Uansett, her er faktisk alle enige om at det er barnas behov som står i første rekke. Men du overser det med vilje.

 

P.S. Jeg er hetero som bare det. Har barn med mannen min. Man behøver ikke være homo for å være vidsynt, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, trist at mange ikke kan heve denne debatten til et nivå over skepsis for legning. Jeg er selv adoptert, og tror at kanskje adopterte, mer enn mange har behov/ ville ha god nytte av for omsorgspersoner som er reflekterte. Noe jeg tror homofile pga sammfunnet og sin legning ofte kan synes å være.

Syns det er synd at homofile ikke for alle er like selvfølgelig som potensielle adoptivforeldre.

Selv vil jeg også hevde at det er disse ureflekterte,trangsynte og ufleksible menneskene som faktisk ikke syns det er riktig at homofile skal få adoptere som er med på å ødelegge forholdene i sammfunnet for disse barna ved å holde på dette negative og destruktive synet på noe som komplekst nok fra før i live. Måtte aldri et adoptivbarn bli møtt med en slik ignoranse!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Prinzessin.

Du bør bli opplyst før du uttaler deg. Vi har ikke mange på adoptiv foreldre i Norge, vi har for mange. Mange hetrofile par får ikke adoptere i dag, det er fordi staten har satt et tak på dette. Ut fra dette er valget mellom homofile og hetrofile foreldre. Hva tror du et barn ville valgt to menn, to kvinner eller en mor og en far som sine foreldre som kan gi omsorg ut fra naturlige kjønnsroller. Hva andre eller du mener om meg er uvesentlig, det vesentlige er barna og hva de trenger. Jeg har barn selv, du lurte på det. Jeg ville aldri selv ha adoptert som enslig, da jeg mener at dette hadde vært et minus for barna. Det barnas far gir barna våre kan jeg ikke gi dem og motsatt, noe også våre barn gir uttrykk for. Det er mamma aktiviteter som de kaller det, som f.eks er når jeg tar vår datter med på jenteting som rytmisk sportsgymnastikk og det er pappa aktiviteter når min sønn er med å mekker på mopeden som han skal få ta i bruk når han er nok gammel. Detter er noe jeg ikke har peiling på og som naturlig (ofte) ligger til mannens verden. Mine barn har hatt noen forelskelser, min datter snakker med meg om dette mens min sønn snakker med sin far. Det er naturlig da jeg ikke kan sette med inn i en gutts verden da jeg aldri har vært noen gutt. motsatt for min sønn. Det jeg mener er at disse utvalgte heldige barna som får komme til Norge skal ha det beste. Det er nok at de ikke kunne få bo hos sine biologiske foreldre om de ikke også skal bli fratatt en mor eller en far. Hvis du er bekymret for de fattige barna i verden og de som bor på barnehjem, gjør som meg og send penger til disse landene/barna. For det er ikke slik at jo flere som søker for å bli adoptivforeldre jo flere barn kommer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg må riste litt på hodet når jeg leser disse debattene... "Mot"-siden mener at de homofile kun er egoistiske og at de utsetter barna det gjelder for f.eks mobbing osv.

 

Unnskyld meg, men det må være et av de dårligste argumentene jeg hører!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tror dere at barn er født med "mobbe-egenskaper"? Tror dere at det kun er fordi at barnet har homofile foreldre at de mobber? Hva med først å fremst å starte helt fra så tidlig som mulig, og lære barnet ditt medmenneskelighet, nestekjærlighet, og at man for all del skal ikke mobbe andre - UANSETT!!!!

 

TROR DERE AT BARNET ER FØDT MED FORDOMMER?????

Nei, det er faktisk dere, som lærer barna deres fordommene deres! Så tenk dere om neste gang dere diskuterer slike ting foran barna deres, når dere tror at hun eller han ikke hører etter... utrolig hva de får med seg.

 

Ja, barn kan finne på å mobbe andre, fordi de er annerledes på en eller annen måte. Men hva er det som er definert som "annerledes" da? Hva er liksom "standarden"? Og hvorfor er akkurat standarden - nettopp standarden? Og hvem bestemmer dette? Det er ingen som bestemmer dette, det er vi som setter normalen og definerer dette for barna våre. Det å være annerledes enn normalen, vil oppfattes som negativt fordi det ikke er "normalt". La oss heller oppdra barna våre til å akseptere alle mennesker, uansett foreldre, legning, hudfarge, yndlingsfarge, evner osv. Jobb med å bygge opp en god og sunn selvtillit, slik at barnet føler seg verdsatt og elsket. På den måten kan han/hun også like andre for den man er.

 

Basta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør bli opplyst før jeg uttaler meg? Opplyst om hva? Det eneste jeg sier er at det er latterlig at homofile ikke bli anerkjent som adoptivforeldre simpelthen fordi de er homofile. Hva har det med deres oppdragelsesevner eller deres evne til omsorg å gjøre?

 

Jeg er dessuten generelt skeptisk til folk som uten hemninger klassifiserer rytmisk sportsgymnastikk som jenteting, som noe pappa for all del ikke må ta barnet med på. Og mamma kan jo ikke mekke på mopeden, det går jo bare ikke an.

 

Hvis du mener at barn MÅ ha en mor og en far for å leve fullverdige liv - hva med barna til aleneforeldre? Hva med barna som lever med mor og far, men som har totalt dysfunksjonelle familieforhold?

 

Det er mulig jeg trenger å bli opplyst på enkelte områder, men du og flere andre burde virkelig få av dere de heterofile skylappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så utrolig enig i hva du skriver i innlegget ditt..

å til dere andre som mener det er synd på barna å at homofobe ikke burte vært foreldre, da må jeg spørre dere.

hvis barna deres blir homofile eller lespiske burde de ikke få lov til å bli foreldre?

et homofilt parr kan faktisk ta seg av et barn like mye som de som ikke er det.

jeg mener at alle har like rett til barn å jeg tviler stærkt på at barn tar skade av dette.

 

(har ikke lest allt som er skrivi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem bestemer at det er slik det skal være? Du? Selvom du syns det er sånn det skal være, så kan du vel akseptere at andre har en annen mening?

 

Barna vet jo ikke hva som er best for dem når de er født heller. Dersom barnet har 2 homofile foreldre som er glad i seg og vil deg alt det beste, så er det kun "galt" fordi noen andre har fortalt barnet det! Hvordan ellers kunne barnet vite at dette ikke er "normalt"?

 

Når du forteller barnet ditt at slik skal det ikke være, så kan det jo være at ditt barn vil mobbe det andre barnet, er det greit syns du?

 

Nei, folk må få lov til å velge det de vil, og selvom jeg er uenig i noe, så kan jeg likevel akseptere det når de har gjort et gjennomtenkt og bevisst valg!

Jeg kan ikke si hva som er best for en annen person, det holder jeg meg for god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...