Gå til innhold

kan man spise scampi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om man kan spise scampi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan man, man kan spise alle skalldyr frem til man begynner å amme, men når man ammer skal man ikke spise det...

Jeg elsker skalldyr så jeg spurte jordmor og lege under forige svangerskap...

kos deg

Skrevet

man kan prøve å spise skalldyr under ammimg også....... :-) kan være babyen får magevondt, men rådet som alle får er å prøve seg frem. ikke alle babyer reagerer på det samme :-)

Skrevet

Ja, men hvis du er opptatt av naturen bør du ikke gjøre det! (er selv veldig lite engasjert i sånt, men så en repotasje her om dagen og ble litt betenkt) Scampi er oppdrettsdyr. De kan ikke produsere scampi på samme område mer enn noen få år pga sprøytemidler, og hugger derfor skog for å lage nye områder. Dette er veldig truet skogområde på samme måte som regnskogen. Scampiproduksjonen har tatt helt av og bør reduseres..

Skrevet

Enig med Anonym over. De kutter ned store mengder med mangrove skog - og den er like viktig som regnskogen. Så ikke spis scampi, men kjøp heller vanlige reker.

Skrevet

Så kult at dere svarer akkurat det samme som jeg hadde tenkt å skrive :)

Kjøp reker heller!

Da støtter du ofte norske bedrifter også!

:-D

*mmmmm reker*

Vet plutselig hva jeg skal ha i kveld ...

Skrevet

Uff syns også det programmet var trist, jeg spiser sjlden scampi, og skal jammen ikke spise det særlig mer. Greit at det er godt, men stakkars de som mister livsgrunnlaget sitt.

Skrevet

Tja.... men da får vi heller ikke kjøpe teakmøbler.... eller andre ting som bidrar til økt co2....

Skrevet

Ikke bruk bio diesel heller!!!!!!! De hugger ned STORE regnskog områder for å lage palmeolje lunder som de lager bio drivstoff av.......................

Skrevet

Når det gjelder biodisel, så er det jo slik at biodisel faktisk er bedre enn alternativet (bensin/disel). Når det gjelder scampi er det verre enn alternativet (reker). I tilegg er de fleste av oss litt mer avhengig av transport enn skalldyrmat, så sammenligningen blir av mange grunner temmelig tåpelig...

Skrevet

Enig Linaria! Var jeg som skrev dette m scampi under anonymt nick.

Synes fakisk at jeg bør bli flinkere til å bidra der jeg kan. Hva andre velger å gjøre skal jeg ikke blande meg opp i.

Skrevet

Enig her.. klika inn på debatten for å se om flere hadde fått med seg det ed scampiene. Jeg har kutta det helt ut i hvertfall. Og jeg kjøper heller ikke teak møbler. :) Jeg prøver å være flink jente å bidra med de små tinga jeg kan. Resirkulering, ikke bruke bilen unødvendig, pante, gjenbruk av tøy, kjøper miljømerkedevaskemidler ect.... småting i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...